Senaste nytt

Vad förväntar ni er på respektive vad uppskattar och värdesätter ni på riktiga lyxhotell?

Har en fyra nätters stay på four season i dec. Betalar 7000kr/natt och förväntar mig:
- [...]att alla i personalen går ur vägen när man går förbi dem och tilltalar en ”sir”
- bagageservice (packar väska vid avresa)
Två frågor:
- Vad innebär "går ur vägen" egentligen? Jag har aldrig bott på ett hotell där personal på något sätt stör eller blockerar mig om jag möter dem i en korridor.
- Vad säger du när tullen frågar om någon annan har packat din väska? :p Att du vill att personalen ska vara luft, men är bekväm med att de packar din väska åt dig låter skapligt riskabelt to be honest...
 
Två frågor:
- Vad innebär "går ur vägen" egentligen? Jag har aldrig bott på ett hotell där personal på något sätt stör eller blockerar mig om jag möter dem i en korridor.
- Vad säger du när tullen frågar om någon annan har packat din väska? :p Att du vill att personalen ska vara luft, men är bekväm med att de packar din väska åt dig låter skapligt riskabelt to be honest...
Du häller upp en wirre från minibaren och kollar med dem packar. (skämtar...) Har alltid använt packservice när jag bott på lyxigare hotell! Aldrig åkt fast i tullen, men en gång fick jag något konstigt socker med mig hem. Visste inte att indierna tillverka socker, men det ger en bra smak i min sambos muffins.

"Gå ur vägen" förstår jag att du inte förstår. Inte ens jag gör det.
Jag menade "Gå den extra milen", försöka lite extra.
 

SimonXYZ

Medlem
Har alltid använt packservice när jag bott på lyxigare hotell!

Spännande, jag visste knappt att det fanns. Jag kan inte riktigt se framför mig hur jag skulle reagera när någon jag inte känner packar min väska. På Oberoi Bangalore, som jag nämner ovan, tog städaren min hög med smutsiga kläder som jag hade lagt på golvet, och vek ihop dem snygg och prydligt. Det kändes inte så lyxigt, men jag fick mig ett gott skratt.

Ha, Ha... Underbart. Jag såg framför mig en riktigt dumdryg svinpäls som förväntade sig att personalen skulle skingras som boskap när denne DYKWIA stegar fram.

Dagens goaste skratt. Tack!
 

Jönsson

Medlem
På Oberoi Bangalore, som jag nämner ovan, tog städaren min hög med smutsiga kläder som jag hade lagt på golvet, och vek ihop dem snygg och prydligt. Det kändes inte så lyxigt, men jag fick mig ett gott skratt.
Påminner mig om när min fd sambo hade slängt ett smutsigt linne och ett par smutsiga trosor på golvet intill sängen på ett hotell i Aten. När vi kom åter från frukosten hade städet bäddat och placerat de smutsiga kläderna på sängen, vikta som en fjäril och en blomma.:eek::D
 

jumbooze

Medlem
När tvätt och strykning även innefattar lagning

Jag lämnade in tvätten på IC Bangkok och tänkte inte mer på att byxorna fått en reva.

När jag hittade en lös tråd när jag tog på mig byxorna så upptäckte jag att de även lagat byxorna.

Det är det oväntade för mig som ger det lilla extra.
 

flum

Medlem
Ha, Ha... Underbart. Jag såg framför mig en riktigt dumdryg svinpäls som förväntade sig att personalen skulle skingras som boskap när denne DYKWIA stegar fram. Bra med ett klargörande!
I asien framförallt ställer ju sig (städ)personalen i givakt längs väggen när man går förbi så så långsökt är det inte. Trodde faktiskt att det var det som menades.
 

Link

Medlem
I asien framförallt ställer ju sig (städ)personalen i givakt längs väggen när man går förbi så så långsökt är det inte. Trodde faktiskt att det var det som menades.
På Filippinerna ställde sig personalen givakt längst bägge sidorna i trappan när man kom gående. Hövligt på alla sätt men mindre bra när ens sjuka sambo sakta behövde hålla i räcket för att kunna ta ett steg i taget. En rätt lång trappa och en "nedfart" som tog ett par minuter, allt medans alla tittade nervöst på varandra.
 
Toppen