Detta kanske ligger lite utanför området men kanske någon har varit med om något liknande och kan bidra med tips och råd. Tacksam för all hjälp.
Jag förbeställde flera dagar i förväg en taxi (Cabonline) för resa mellan min bostad och resecentrum där jag köpt en biljett på bussen från resecentrum till Arlanda. Taxiresan tar cirka 5-6 minuter. Bor nära men hade två resväskor att släpa på. Flygresan skulle ske mellan Arlanda och Australien och jag är borta 4 veckor.
Jag fick en avisering att taxin skulle komma om cirka 7 minuter. Perfekt timat. Skulle bli 2 minuter innan avtalad tid. Gick ner till entrén. Ingen bil dyker upp. Ringer kundtjänsten. Ingen förklaring. Taxin hade säkert tagit en mer fördelaktig körning än min korta resa för avtalade 151 kronor. Får ny avisering. Kommer om 17 minuter. Kundtjänsten hade säkert skickat en ny bil. Men det innebär att jag inte kommer att hinna med bussen.
Får planera om. Tar egna bilen.
Bussbiljetten kostade 250 kronor. Får jag inte tillbaka av Vy Bus4You. Hade inte förbokat returresan med bussen. Så ingen kostnad där.
Parkeringskostnaden på Swedavias Beta för 4 veckor kommer att gå på 1750 kronor.
Kan jag få ersättning på något sätt för dessa merkostnader?
Kräva Cabonline? Reseförsäkring via hemförsäkringen? Eller kortförsäkringen SAS Mastercard Premium? Buss- och flygbiljett betalats med kortet.
Jag hann i tid till flyget vilket ju är det viktigaste.
Vad göra?
Jag förbeställde flera dagar i förväg en taxi (Cabonline) för resa mellan min bostad och resecentrum där jag köpt en biljett på bussen från resecentrum till Arlanda. Taxiresan tar cirka 5-6 minuter. Bor nära men hade två resväskor att släpa på. Flygresan skulle ske mellan Arlanda och Australien och jag är borta 4 veckor.
Jag fick en avisering att taxin skulle komma om cirka 7 minuter. Perfekt timat. Skulle bli 2 minuter innan avtalad tid. Gick ner till entrén. Ingen bil dyker upp. Ringer kundtjänsten. Ingen förklaring. Taxin hade säkert tagit en mer fördelaktig körning än min korta resa för avtalade 151 kronor. Får ny avisering. Kommer om 17 minuter. Kundtjänsten hade säkert skickat en ny bil. Men det innebär att jag inte kommer att hinna med bussen.
Får planera om. Tar egna bilen.
Bussbiljetten kostade 250 kronor. Får jag inte tillbaka av Vy Bus4You. Hade inte förbokat returresan med bussen. Så ingen kostnad där.
Parkeringskostnaden på Swedavias Beta för 4 veckor kommer att gå på 1750 kronor.
Kan jag få ersättning på något sätt för dessa merkostnader?
Kräva Cabonline? Reseförsäkring via hemförsäkringen? Eller kortförsäkringen SAS Mastercard Premium? Buss- och flygbiljett betalats med kortet.
Jag hann i tid till flyget vilket ju är det viktigaste.
Vad göra?