Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

joemume

Medlem
Är det någon som lyckats få till OT på bokningsklass G? Har ett eget PNR men får inte upp bokningen på OT. Den är nu biljetterad och dök upp i sas-appen men jag kan alltså inte se den på OT. Får väl bli försök till poänguppgradering annars.

G-klass är som Dr.Miles är inne på gruppbokning. Även om du har en egen (splittad) PNR så fungerar det tyvärr inte. Har fått det bekräftat i praktiken åtminstone 3 gånger och av en bekant på SAS gruppbokning på ARN.
 

drW

Medlem
M
G-klass är som Dr.Miles är inne på gruppbokning. Även om du har en egen (splittad) PNR så fungerar det tyvärr inte. Har fått det bekräftat i praktiken åtminstone 3 gånger och av en bekant på SAS gruppbokning på ARN.
Tackar! Misstänkte att det var så. Trist. Inte helt sugen att sitta i ekonomi till San Fransisco när jag nu fått smak för bättre service. ;) Poänguppgradering på plats kan väl ändå funka?
 

airbus330

Medlem
Haft riktigt dålig utdelning på OT. Började bra med fyra på raken men nu fyra nekade (dvs 4/8).... Nu har jag en resa till NRT i mars som jag vet inte går att ansöka om för hemresan. Intressant att priset varit för utresan var EUR 383 (go-business) fram till för en vecka sen då priset stack till EUR 835 (go-business). Idag när jag kollade var priset nere på EUR 720 (go-business). Dessutom går ju nu som bekant anlutningsflygen från/till ARN att uppgradera. Vad tror ni om OT priserna till NRT? Kan man ha tur att det går tillbaka ner till EUR 383? EUR 720 pp är inte det minsta attraktivt för en sträcka.... Framförallt med tanke på min sjuka otur på sistone.
 

Lollet

Medlem
Gör mitt första försök på OT. ARN-LHR 37eur. Det var precis på gränsen vad jag kan tänka mig att betala. Får se hur det går.. :)
 

mha321

Medlem
37 EUR även på SVG-CPH och CPH-ARN i slutet på veckan. Det kanske är någon typisk standardnivå på de kortare flygen.

Tveksamt - man får trycka i sig en j-a massa wasa knäckemacka för att komma upp i den kostnaden :) Bättre värde på london-rutten då. Och som gold/diamond har man ju redan fasttrack och lounge - men om man inte har det så är det mer intressant tror jag.
 

Lollet

Medlem
37 EUR även på SVG-CPH och CPH-ARN i slutet på veckan. Det kanske är någon typisk standardnivå på de kortare flygen.

Tveksamt - man får trycka i sig en j-a massa wasa knäckemacka för att komma upp i den kostnaden :) Bättre värde på london-rutten då. Och som gold/diamond har man ju redan fasttrack och lounge - men om man inte har det så är det mer intressant tror jag.
Mjo, som EBB och nybliven EBS har jag aldrig fått pröva på loungen på Arlanda ännu, så det var därför jag kunde tänka mig att betala, som EBG hade jag knappast gjort det.
 

teachme

Medlem
ARN-ORD i torsdags, ingen OT gick igenom. Hittills 0/2. Business var fullt. Gick dock hur bra som helst att uppgradera till Plus för poäng, endast 7 st satt där.

SFO-CPH igår helt fullsmockad, ingen poänguppgradering gick igenom. Blev 11 sköna timmar i Go.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen