Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

Delayed

Medlem
Har SAS en lounge i F-piren på ARN?
När du gått igenom passkontrollen och upp för rulltrappan så kan du fixa uppgrade i servicedesken där. Du kan dock inte komma tillbaka till vanliga terminalen utan att gå ut genom passkontrollen som ankommande resenärer gör (eller släpper de tillbaka dig där du nyss gjorde passkontrollen?). Du måste då göra en ny säkerhetskontroll och kan efter det gå till SAS Business loungen (den som är bredvid goldlougnen).
Aha, du tänkte så. Måste man bort till SAS på F-piren? Kan de inte lösa detta vid "vanliga" SAS-disken vid loungerna?

Jag har aldrig funderat på hur man kan komma ut efter passkontrollen på F-piren. Normalt är jag mest intresserad av att komma ombord när jag väl hamnat där. Men du har säkert rätt att man måste "spela ankommande". Verkar dock som ett mycket krångligt sätt att få loungetillgång. Swedavia kanske skulle börja köra guidade turer på detta tema. Ser reklamen framför mig:

"Varför inte hänga med på vår guidade rundtur på Arlanda? Du får två säkerhetskontroller, både vanlig och fasttrack. Ett flertal passkontroller, passage genom tullfiltret och som avresande resenär en unik möjlighet att studera bagagekarusellerna! Endast 240 SEK eller 10000 SAS-poäng." :p
 

Palmwell

Medlem
Hörde från en vän som jobbar på SAS att det varit mycket klagomål på problem med återbetalningar från OT.
Var inne och tittade på PlusGrades hemsida. Ser mycket smidigt ut.

Vågar man hoppas på smidig integration i appen?
 

palmen

Moderator
Aha, du tänkte så. Måste man bort till SAS på F-piren? Kan de inte lösa detta vid "vanliga" SAS-disken vid loungerna?

Jag har aldrig funderat på hur man kan komma ut efter passkontrollen på F-piren. Normalt är jag mest intresserad av att komma ombord när jag väl hamnat där. Men du har säkert rätt att man måste "spela ankommande". Verkar dock som ett mycket krångligt sätt att få loungetillgång. Swedavia kanske skulle börja köra guidade turer på detta tema. Ser reklamen framför mig:

"Varför inte hänga med på vår guidade rundtur på Arlanda? Du får två säkerhetskontroller, både vanlig och fasttrack. Ett flertal passkontroller, passage genom tullfiltret och som avresande resenär en unik möjlighet att studera bagagekarusellerna! Endast 240 SEK eller 10000 SAS-poäng." :p

De gånger jag frågat har jag blivit hänvisad till servicedesken i F-piren för uppgraderingar, de kunde dock lägga en request vid checkin om man önskade men var fortfarande tvungen att gå till desken för att få den bekräftad.
Vid servicedisken finns det en dörr ut som gör att man kommer in till de som är ankommande, på så sätt kommer man ut.
 

Meazza

Medlem
Hörde från en vän som jobbar på SAS att det varit mycket klagomål på problem med återbetalningar från OT.
Låter rimligt. Jag var tvungen att avboka en resa i vintras, och blev uppgraderad efter det. Trots att caset var solklart så krävdes det 4-5 påstötningar innan de gav upp och refundade. Riktigt uselt skött (och sista gången jag använde dem).
 

NotRyan

Medlem
De gånger jag frågat har jag blivit hänvisad till servicedesken i F-piren för uppgraderingar, de kunde dock lägga en request vid checkin om man önskade men var fortfarande tvungen att gå till desken för att få den bekräftad.
Vid servicedisken finns det en dörr ut som gör att man kommer in till de som är ankommande, på så sätt kommer man ut.
Jag fixar alltid det i loungen. Dom kontaktar servicedesken och sköter det praktiska med boardingkort och betalning. Jag känner inget behov av att springa genom immigration och transfer-security i onödan :) Men då skall man ju ha access till loungen redan...
 

Steve

Medlem
De gånger jag frågat har jag blivit hänvisad till servicedesken i F-piren för uppgraderingar, de kunde dock lägga en request vid checkin om man önskade men var fortfarande tvungen att gå till desken för att få den bekräftad.
Vid servicedisken finns det en dörr ut som gör att man kommer in till de som är ankommande, på så sätt kommer man ut.
Jag löste cash upgrade Plus till Business (SK 903) i loungen senast, vid check-in sa de att vi skulle gå till servicedesken i F-piren men testade i loungen och det gick bra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen