Senaste nytt

Uppgradera till SAS Amex Elite från Premium (Senast 15 Juli 2022) och få 30 000 EB-poäng

Även till mig sade kundtjänst på telefon att det handlade om tekniska problem som anledning till varför poängen inte betalats ut i tid. Den person jag pratade med hävdade att den inte alls har möjlighet att lägga in dessa poäng manuellt.

Det som talar mot det blev dock när det manuellt då kommer in 5000p plus att flertal här uppenbarligen fått 30 000 poäng manuellt efter att de öppnat ärenden/utredningar, om det inte är så att det nu börjat betalats ut automatiskt, men då skulle väl alla fått vid det här laget.
Nej, det krävdes manuell handpåläggning i mitt fall. Jag ansökte dock den sista dagen, 15/7, på kampanjen och AMEX ändrade kortet först den 19/7.
 

donski

Medlem
Jag skrev till chatsupport igår och öppnade ett case. Poängen kom idag. De verkar ha en bra rutin nu iaf.

Någon kompensation kunde de dock inte tänka sig. Så det kan vara bra att ringa till svensktalande kundtjänst om man är inriktad mot några poäng till.
 
Även jag skrev till supporten i slutet på förra veckan efter att ha sett framgång här för många. De bad mig att återigen vänta och höra av mig till telefonsupporten. Jag låg på och bad de öppna en "investigation". Dagen efter låg poängen på AMEX-kontot.

För att sammanställa:
- Telefonsupport: Vi kan inte manuellt lägga in detta, ger 5000p i kompensation. Hävdar att poäng kommer slutet av Januari eller början på Februari
- Chattsupport: Hävdar att kampanjen inte finns utan började 15 Juni och inte 31 Maj. De ber mig ringa telefonsupport. Ligger på och ber de öppna investigation, de säger att de inte kan göra det men gör det tillslut. Dagen efter är alla poäng på AMEX-kontot.

Så ni som inte fått poäng ännu, be chatten öppna en investigation så ser ni förhoppningsvis poängen på kontot dagen efter.
 

Flyer722

Medlem
Tänkte bara tillägga att jag fått svar på ärendet med telefonkundtjänsten (tog ca 1vecka) och fick en kompensation som var betydligt mer än de 5000 som rapporterats i denna tråd. Så ni kan nog pusha för att få mer poäng, kom pm om ni vill ta del av mitt scenario.
 
Toppen