Senaste nytt

Uppdateringar - SAS Flight - välgörenhet till barnhem i Lettland

Robert flysas

Moderator
Jag ringde Posten igen och de sa att det ”verkade” som att tullen släppt paketet. Står ännu att Tullen har det, så ringer dom igen imorgon. Helt otroligt. 18 dygn imorgon sen de började leta metaller.
IMG_9431.jpeg
 

ekf

Medlem
Jag ringde Posten igen och de sa att det ”verkade” som att tullen släppt paketet. Står ännu att Tullen har det, så ringer dom igen imorgon. Helt otroligt. 18 dygn imorgon sen de började leta metaller. Visa bifogad bild 148487
Sist jag fick paket från utlandet med Postnord (i höstas), så stod statusen i appen som hos dig långt efter att paketet levererats… så det behöver inte betyda något.
 

Robert flysas

Moderator
Hej Alla,

Uppdatering inför jul. Anledningen till att pinsen är fast i tullen är en ny regel om att de vill veta om det är Rysk metall eller inte. 20 dagar i Tullen och nu returneras de till SAS Juleflyg. Dock skickas lotterna om till mig, så alla får sina lotter, ni som inte fått något än.

Nästa år kommer jag kolla av i tid vilka av er som vill köpa lotter och pins så allt kommer i ett paket.

Så till riktigt roliga nyheter. Det köptes totalt 72 lotter och 43 pins här på BC. Det betyder att barnen på barnhemmet totalt får 11500 kr. Det jag tycker är speciellt är att hela summan går dit den ska, utan omvägar. Stort tack till alla som varit med i år och ett stort tack för alla trevliga PM, det betyder mycket. Ser fram emot nästa år och då enl planen ovan så det går snabbt o bra för alla.

God Jul och till er som väntar - jag skickar ett PM när de är skickade.

Vänligen,

Robert
 

Piffsan

Medlem
Hej Alla,

Uppdatering inför jul. Anledningen till att pinsen är fast i tullen är en ny regel om att de vill veta om det är Rysk metall eller inte. 20 dagar i Tullen och nu returneras de till SAS Juleflyg. Dock skickas lotterna om till mig, så alla får sina lotter, ni som inte fått något än.

Nästa år kommer jag kolla av i tid vilka av er som vill köpa lotter och pins så allt kommer i ett paket.

Så till riktigt roliga nyheter. Det köptes totalt 72 lotter och 43 pins här på BC. Det betyder att barnen på barnhemmet totalt får 11500 kr. Det jag tycker är speciellt är att hela summan går dit den ska, utan omvägar. Stort tack till alla som varit med i år och ett stort tack för alla trevliga PM, det betyder mycket. Ser fram emot nästa år och då enl planen ovan så det går snabbt o bra för alla.

God Jul och till er som väntar - jag skickar ett PM när de är skickade.

Vänligen,

Robert
Tack själv för ett fint intiativ
 

Robert flysas

Moderator
God Fortsättning!

Idag skickade jag resten av lotter och pins. Äntligen kom lotterna fram efter strul i tullen.

Stort tack för en rekordförsäljning här på BC. I år var det många fler som var med och det är extra roligt.

Jag har skickat in den bit av lotten där namn och mobil finns, som REK till SAS Juleflyget.

Kommer vi slå ett nytt rekord även i år ? Jag kommer att se efter i god tid i höst vilka som är intresserade och hur många lotter och pins som beräknas gå åt.

SAS Juleflyg drar vinsterna den 20:e januari.

Är det någon som inte fått leveransen tills dess, skicka ett PM till mig.

Ha en bra start på 2024

Mvh Robert
 
Last edited:

Robert flysas

Moderator
Ett stort tack till er alla från SAS Julefly och barnhemmet i Tallin. Hoppas på återseende till nästa höst :) Bilder från barnhemmet mm.
Lotteriet är den 20/1. Om någon vinner vore det kul att höra (bara om ni vill såklart). De ringer under den dagen och de kan ringa med skyddat nr eller ett norskt nummer. Lycka till alla!

IMG_9840.jpeg





IMG_9839.jpeg
IMG_9838.jpeg
IMG_9841.jpeg
IMG_9842.jpeg
IMG_9843.jpeg
 
Toppen