Senaste nytt

Uppdateringar - SAS Flight - välgörenhet till barnhem i Lettland

Robert flysas

Moderator
Hej och ett stort tack till er som hittills beställt lotter och pins. Denna tråd kommer innehålla statistik och mycket mer. Bilder och hur pengarna går direkt till barnen. Alla som är med i SAS Christmas flight jobbar gratis, oavsett om det är piloter eller vi som säljer lotter och pins.

Redan nu, måndagen 30/1, har medlemmar här på BC bidragit med köp av: 20 pins och 31 lotter. Totalt just nu i pengar: 5100 kr.

Ni som funderar på att vara med - skicka ett PM, ställ frågor i den första tråden eller i PM.

Mer info följer
 
Last edited:

Robert flysas

Moderator
Uppdatering: Stort tack för alla som är med i SAS Christmas Flight. Det ser ut att säljas mer än tidigare år. Här kommer bilden på pinsen, som äntligen hittade fram till ett snöigt Jämtland idag.

Trevlig helg alla!
IMG_8409.jpeg
 

Robert flysas

Moderator
Denna helg kommer jag börja packa alla lotter och pins. Ni som har betalat på något annat sätt än Swish - vänligen skicka ett mobilnummer då SAS ringer upp varje person som har vunnit i lotteriet. Jag kommer ta ett foto på lotterna jag skickar så ni har lottnr nära tillhands :) Tråden uppdateras med totalt insamlat på BC och när flyget lyfter mot Riga kommer det bilder och mer info :)
 

Robert flysas

Moderator
Nu är det dags för en uppdatering för alla er som köpt Pins och/eller lotter i SAS Christmas flight.

I år slog det rekord här på BC. Jag fick beställa en 3:e leverans, vilket inte hänt tidigare. SAS Gardemoen och de som har hand om Christmas flight väntar jag ännu på & de har lovat skynda på den 3:e leveransen.

Nu under helgen kommer jag och ett par kompisar skriva adresser och skickar iväg breven - så många vi kan - söndag kväll. Posten hämtar då upp måndag morgon och leverans sker då tis/ons/tors lite hur ni bor i landet.

Ni som bor utanför Sverige skickades iväg för ca 1,5 veckor sedan.

Lotterna är gjorda så att jag drar av en kant, skriver För- och efternamn samt telefonnummer.

Skulle det saknas någon uppgift skickar jag ett PM.

Alla lottnr kommer skrivas ner ihop med ägaren och den biten jag drar av med era uppgifter skickas med REK till SAS Christmas flight. Dragning sker i januari. Jag håller tummarna för vinst!

Tack återigen för alla trevliga PM och köp. Bilder mm kommer självklart också :)

Önskar er en trevlig helg!

Med Vänlig Häsning
Robert
 

Robert flysas

Moderator
1. 90 % av breven är påväg :) Beroende på när ni har postutdelning kommer de inom inom kort.

2. Jag har fått säga nej till en del då allt såldes slut. Jag har nu fått mer, de sista som Julflyget hade. Är någon intresserad, skicka ett PM om vad ni vill köpa och antal av varje. Vi väntar med betalning tills jag verkligen ser att jag har så det räcker utöver alla som redan betalat. Pins & Lotter kostar 100 kr styck, sen 15 kr frakt. Köper man 4 pins eller fler blir portot 30 kr.

Fler uppdateringar följer - Även antal sålda lotter och pins här på BC kommer t.ex

Mvh Robert
 

Robert flysas

Moderator
Hej igen alla,

Jag väntar in den 3:e leveransen från SAS Juleflyg Norge som inte kom idag, så snart de kommit skall jag snabba på och få iväg till er som inte fått något ännu. Det kan bli pins och någon lott kvar då de skickar det som fanns kvar. Kände det är viktigt att uppdatera. Det är ännu 3 veckor till jul sån tur är och lotteriet sker i mitten av januari.

Kul att se alla glada inlägg och PM, det värmer.

Vänligen,
Robert
 

Patrik

Medlem
Hej igen alla,

Jag väntar in den 3:e leveransen från SAS Juleflyg Norge som inte kom idag, så snart de kommit skall jag snabba på och få iväg till er som inte fått något ännu. Det kan bli pins och någon lott kvar då de skickar det som fanns kvar. Kände det är viktigt att uppdatera. Det är ännu 3 veckor till jul sån tur är och lotteriet sker i mitten av januari.

Kul att se alla glada inlägg och PM, det värmer.

Vänligen,
Robert
Ser fram emot mina pins (och lotter) när de väl dyker upp.
 
Toppen