Senaste nytt

United Economy jfr. Economy Extra?

WongHauw

Medlem
Vet inte om det vore bättre att öppna ett konto på Flyertalk bara för det här men jag försöker först här.

Frugan har biljetter med United i Economy nu i januari och när man öppnar bokningen på united.com puffar de naturligtvis för Economy Plus/Extra eller vad det nu heter hos dem. Hade gärna uppgraderat henne till Polaris men det är waiting list only för båda legs och $2 800 känns som ett mycket kasst värde för UA Business...

För ca. $200 skulle man få plats i Economy Plus och för ca. $300 lounge access, fast track och “bättre stol”. Har förstått från BC att inrikes-UA är bedrövlig men hur är det med deras economy på longhaul? Ska man satsa att betala mer för ena eller till och med båda sträckorna (LAX-LHR-LAX)? Vad jag har förstått så ändras inte poängintjäningen något med de här soft upgrades på UA (då intressant ev. kreditering till EuroBonus).
 

Senator

Moderator
Gällande United Economy så tror jag inte de är sämre än vad t.ex. SAS Go erbjuder nu. Mycket beror på vilket flygplan, men jag tror LAX-LHR är en Dreamliner som är ny och fräsch.

Jag har åkt United Polaris på nya B77W och anser att produkten är bättre än LH, LX så om värde jämförs med ett antal Europeiska bolag så anser inte jag att United är sämre. Det är bara att Businesspriser från USA är sjukt mycket dyrare överlag, så frågan är om värdediskussionen är absolut eller relativ.

Jag tycker de extra 100 buckaroos känns mycket för United Club och fast track. Men det är skillnad från 29” till 35” pitch som är värt en del på stolen.
 

fcx

Medlem
Jag har köpt economy plus flera gånger och inte blivit missnöjd. Den enda skillnaden är att det är mer benutrymme, men på en så lång flygning så kan det vara värt det. En annan fördel är att om det är få som köper economy extra så blir det tomma platser, och mittsätet förblir tomt.I övrigt är det exakt samma service. Deras Economy är absolut medelmåttig, vilket gör att den är bättre än både SAS och BA...

Poängintjäningen är samma om man samlar till Eurobonus. Samlar man till Uniteds egna program tjänar man dock mer i economy plus jämfört med vanlig economy.
 

mha321

Medlem
Är man lång nog att ha nytta av det större benutrymme kan det nog vara värt det. Annars skulle jag definitivt inte betala för det.

Den kostnaden för united club är det absolut inte värt. Läggs de pengarna på en restaurang på flygplatsen eller så, så blir det betydligt bättre värde.
 
Toppen