Senaste nytt

Tips på spend för Amex?

igelkotten

Medlem
28k på 9 veckor låter busenkelt! :) Presentkorten på Coop är ju ett grymt alternativ om du inte orkar tänka för mycket!

Vad gäller manufactured spend - kör inte de flesta butiker med den metoden för returer? Ofta säger de att de vill ha samma kort, men vid något tillfälle hade jag inte längre kortet kvar så jag testade mitt debitkort, och det gick vägen. Jag skulle dock verkligen inte köra på det systematiskt, inte bara är det ruskigt lame att lägga sin tid på sånt, men tråkigt om man blir avstängd från Amex - det förlorar man nog på i långa loppet.
 
  • Gilla
Reactions: ekf

squeezen

Medlem
Inga inköp på IKEA som behövs? Annars presentkort där kanske?
Ica, systembolaget räcker långt för mig att nå det spendkrav du nämner.

men känner generellt amex ofta accepteras jag med.
 

ekf

Medlem
Vad gäller manufactured spend - kör inte de flesta butiker med den metoden för returer? Ofta säger de att de vill ha samma kort, men vid något tillfälle hade jag inte längre kortet kvar så jag testade mitt debitkort, och det gick vägen. Jag skulle dock verkligen inte köra på det systematiskt, inte bara är det ruskigt lame att lägga sin tid på sånt, men tråkigt om man blir avstängd från Amex - det förlorar man nog på i långa loppet.
Är inte så säker på att Amex skulle märka så mycket, mer än att man plötsligt spenderar en massa... Däremot skulle jag vara orolig för att banken som givit ut debitkortet skulle börja undra varför man får en massa returer på köp man aldrig gjort (på det kortet).. Att bli av med Amex är tråkigt, men att få ens bankkonton låsta under tiden en penningtvättsutredning pågår är i mina ögon liite jobbigare.
 
Toppen