Senaste nytt

Tips på grenuttag (eller alt.) för 110V?

joa

Medlem
Tar alltid med ett grenuttag när jag är ute och reser, i alla fall när man gör det med familjen och det skall laddas mycket.
Försöker hitta en vettig lösning till länder med 110V, men tycker inte jag hittar nått vettigt.
Tips?
 

Fredah

Medlem

Patrik

Medlem
Valfritt grenuttag som du sätter i reseadaptern @joa det du pluggar in har ju svenska kontakter, så varför köpa ett 110v grenuttag, låter som mer problem istället för att lösa ett problem. ;) :cool: Själv kör jag GaN laddare med apparatsladd numer Mophie som @Fredah länkade till är ett exempel, sen köper du apparatsladd till det land du ska om du vill slippa reseadapter.
 

joa

Medlem
Valfritt grenuttag som du sätter i reseadaptern @joa det du pluggar in har ju svenska kontakter, så varför köpa ett 110v grenuttag, låter som mer problem istället för att lösa ett problem. ;) :cool: Själv kör jag GaN laddare med apparatsladd numer Mophie som @Fredah länkade till är ett exempel, sen köper du apparatsladd till det land du ska om du vill slippa reseadapter.
Men jag kan väl inte plugga i ett grenuttag specat för 230v i ett land med 110V via en vanlig reseadapter? ? Eller missar jag nåt grundläggande här?
 

Patrik

Medlem
Men jag kan väl inte plugga i ett grenuttag specat för 230v i ett land med 110V via en vanlig reseadapter? ? Eller missar jag nåt grundläggande här?
Ja, att grenuttag bara är ett gäng sladdar och kontakter, det finns ingen intelligens eller saker som ska drivas i ett grenuttag. Det viktiga är att elektroniken du pluggar in klarar av att köras på 100-240v.
 
Toppen