Hur gör ni om ni har status, t.ex. guldkort på Hilton och/eller Carlson? Bokar ni via hotels.com eller booking.com och mailar hotellet ifråga?
Nej varför skulle man inte göra det? Men problemet kan ju bli att när man sedan kommer nära datum för övernattningen så är det väsentligt billigare att avboka det man bokat på hotellets hemsida eftersom övernattning utan återbetalning är väsentligt billigare på t.ex. booking.com. Känns inte motiverat att betala t.ex. 500 kr mer per natt bara för att boka genom hotellets hemsida. Hur brukar ni göra i det läget? Maila hotellet och be dem lägga in ert medlemsnummer i bokningen?
Ta det här på rätt sätt nu, men har du ofta råkat ut för att rum du bokat på annat håll inte visat sig finnas? Jag kan bara tala av egen erfarenhet och har alltid bokat genom hotels.com och aldrig råkat ut för problem. Bokar avbokningsbart, genom Refunder och med reward nights vilket jag tycker ger en bra kombo av pris och flexibilitet.Jag råkar i princip aldrig ut för det. Det skiljer sällan mer än 100kr/natt.
Oavsett - jag vill ha ett rum när jag dyker upp, så jag bokar direkt hos hotellkedjan om det går.
Jag har erfarenhet av överbokning på hotellet när jag kom till hotellet sen. Det var bokningar via tredjepart bokningssite.Ta det här på rätt sätt nu, men har du ofta råkat ut för att rum du bokat på annat håll inte visat sig finnas? Jag kan bara tala av egen erfarenhet och har alltid bokat genom hotels.com och aldrig råkat ut för problem. Bokar avbokningsbart, genom Refunder och med reward nights vilket jag tycker ger en bra kombo av pris och flexibilitet.
Ta det här på rätt sätt nu, men har du ofta råkat ut för att rum du bokat på annat håll inte visat sig finnas? Jag kan bara tala av egen erfarenhet och har alltid bokat genom hotels.com och aldrig råkat ut för problem. Bokar avbokningsbart, genom Refunder och med reward nights vilket jag tycker ger en bra kombo av pris och flexibilitet.
Jag har erfarenhet av överbokning på hotellet när jag kom till hotellet sen. Det var bokningar via tredjepart bokningssite.
Det hände med förbetald bokning (garanterad bokning) så även garanterad bokning är inte garanterad.
En gång var det så att hotellet i Beijing vägrade att checka in mig för att jag var en japan.
Jag förstår att det kan gå snett ibland, min undran är om det händer oftare via t.ex. Hotels.com än via andra kanaler, som hotellets egen bokning.Eftersom jag själv i princip inte använder hotels.com/booking.com så har jag inte råkat ut för det, men det är slående ofta jag sett folk som försökt checka in (och som har utskrivna bokningsbekräftelser från dessa sajter) där hotellet helt enkelt inte har någon bokning i sitt system. Det vill jag absolut inte råka ut för och det är inte värt den risken att kunna spara några kronor här och där (som oftast inte blir någon större besparing för min del iaf).
Hur ofta ser du detta när du bor på hotell? Jag har förvisso bara runt 100 nätter per år, men aldrig sett att någon som bokat via Hotels.com blivit nekad.men det är slående ofta jag sett folk som försökt checka in (och som har utskrivna bokningsbekräftelser från dessa sajter) där hotellet helt enkelt inte har någon bokning i sitt system
Hur ofta ser du detta när du bor på hotell? Jag har förvisso bara runt 100 nätter per år, men aldrig sett att någon som bokat via Hotels.com blivit nekad.
I båda fallen jag såg, så hade personerna utskrivna bokningsbekräftelser. Hotellpersonalen verkade också hålla med om att de verkade ha en bokning från Hotels.com men inte i hotellets system och därmed tyckte de att det var Hotels.com's uppgift att försöka få fram ett alternativ till kunden.Du är också helt säker på att det är en mailbekräftelse och allt är bokat helt korrekt alla gånger?