Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

Kronholm

Medlem
Flyger till NYC på onsdag med familjen och känns som vi har koll på läget men dubbelkollar med den erfarna skaran här :)

Flyger med 2 barn, 12 & 14 år.
1. Jag har laddat ner Covidpassen för mig och barnen på min mobil.
Även lagt mitt covidpass i plånboken.
Eller ska barnen ha sitt covidpass i sina egna mobiler inför incheckning och även i NYC sen?

2. CDC-dokumentet utskrivet
4 uppsättningar för resp.

3. Antigen på landvetter med intyg bokat.

Är vi good to go?
Jag föreslår att skriva ut allas covidpass (mobilen som backup). Dessa (samt antigen) granskas på Landvetter och bockas av som godkända i systemet. Inga scanning av Q_R-kod, inte heller någon granskning vid ankomst till USA vad jag varit med om eller hört från andra.
 

JockeS

Medlem
And CDC dokumentet.
Är det vi själva som fyller i dessa och intygar för varandra eller vem ska fylla i dessa?
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    96,9 KB · Visningar: 93

JanneB

Medlem
Hur är det med krav på testning vid utresa från USA. Jag flyger Lufthansa via Frankfurt dit och Munchen hem. Jag har lyckats läsa mig till att Tyskland inte kräver något test vid transit, inte krävs det då av någon annan anledning vid hemresan från USA? Jag vet att jag måste ha testat mig för att resa dit.
 

Senator

Moderator
Hur är det med krav på testning vid utresa från USA. Jag flyger Lufthansa via Frankfurt dit och Munchen hem. Jag har lyckats läsa mig till att Tyskland inte kräver något test vid transit, inte krävs det då av någon annan anledning vid hemresan från USA? Jag vet att jag måste ha testat mig för att resa dit.

Loungen i Frankfurt kräver test om man inte har fått en tredje dos. Det kan vara bra att veta i fall du tänker besöka.
 

Jonas C

Medlem
Hur funkar det med covid-testet om ens resa till USA innefattar övernattning/nattflyg som gör att man ankommer en dag efter avresedagen. Behöver man ta testet på avresedagen eller räcker det med att man tar det dagen innan första flygningen på resan till USA?
 
Hur funkar det med covid-testet om ens resa till USA innefattar övernattning/nattflyg som gör att man ankommer en dag efter avresedagen. Behöver man ta testet på avresedagen eller räcker det med att man tar det dagen innan första flygningen på resan till USA?

If your itinerary has you arriving to the US via one or more connecting flights, your test can be taken within 1 day before the departure of the first flight.

Requirement for Proof of Negative COVID-19 Test or Documentation of Recovery from COVID-19 | CDC
 

Vesslan

Medlem
Hej!

jag har en fråga och undrar om någon kan hjälpa mig

Vi har en resa inbokad i april till bl.a. Kalifornien, vi flyger till och från LAX. Två av våra barn är under 12 och ovaccinerade.

Är det någon som vet hur det fungerar med karantän väl på plats? Jag har googlat runt men hittar inget vettigt. Var kan vi sitta i karantän och ska vi rapportera på något sätt? ”Kollar någon” en?

Någon som rest till USA med barn under 12?

Tack på förhand!
 
Toppen