Magino
Medlem
Ringde till Thai Airways kundservice i Sverige tidigare idag. Jag har ringt dit flera gånger och inte varit helt nöjd med bemötandet men idag tog priset.
Jag ringde åt min far vid ca 11:45 och ville uppgradera en resa med en uppgraderingsvoucher som man får via status. Framförde detta till kvinnan som svarade. Först frågade hon om jag ville använda poäng för att uppgrader och jag svarade att jag ville använda en voucher som man får som platinum-medlem. Då svarade hon med väldigt otrevligt ton att jag faktiskt fick maila in vad jag ville då det var lunchstängt på kontoret och hon var den enda där just nu. Jag blev helt tagen på sängen och svarade med att jag ringer tillbaka senare. Jag gillar inte att skicka mail utan vill gärna prata med någon för att direkt kunna reda ut några frågetecken.
Satt lite i chock efter samtalet och funderade på vad man har en kundservice med telefonnummer till om man inte får ringa dem utan att få en liten lätt utskällning. Framförallt efter jag sagt att jag är platinum-medlem, deras högsta medlemskap. Om det nu är lunchstängt borde inte numret stänga ner under den tiden?
För övrigt är det inte första gången som jag känt att kundtjänsten på Thai i Sverige har varit arrogant och lite lätt otrevliga, men denna gången var det väldigt tydligt att jag som kund inte betydde mycket.
Va har ni andra för erfarenheter av Thais kundtjänst här i Sverige?
Jag ringde åt min far vid ca 11:45 och ville uppgradera en resa med en uppgraderingsvoucher som man får via status. Framförde detta till kvinnan som svarade. Först frågade hon om jag ville använda poäng för att uppgrader och jag svarade att jag ville använda en voucher som man får som platinum-medlem. Då svarade hon med väldigt otrevligt ton att jag faktiskt fick maila in vad jag ville då det var lunchstängt på kontoret och hon var den enda där just nu. Jag blev helt tagen på sängen och svarade med att jag ringer tillbaka senare. Jag gillar inte att skicka mail utan vill gärna prata med någon för att direkt kunna reda ut några frågetecken.
Satt lite i chock efter samtalet och funderade på vad man har en kundservice med telefonnummer till om man inte får ringa dem utan att få en liten lätt utskällning. Framförallt efter jag sagt att jag är platinum-medlem, deras högsta medlemskap. Om det nu är lunchstängt borde inte numret stänga ner under den tiden?
För övrigt är det inte första gången som jag känt att kundtjänsten på Thai i Sverige har varit arrogant och lite lätt otrevliga, men denna gången var det väldigt tydligt att jag som kund inte betydde mycket.
Va har ni andra för erfarenheter av Thais kundtjänst här i Sverige?