Senaste nytt

Thai Airways har släppt massor av platser för sommaren 2024

ante_77

Medlem
Lite OT
På vägen hem så dyker en liten udda seat map upp.
Rad 20….
Egentligen har jag lust att boka dessa platser, men jag vill inte riskera att vara med i dragningen när slumpgeneratorn delar ut platser.

Ser det samma när jag kliver in på thai airways

IMG_0666.jpeg
 

Benz

Medlem
Lite OT
På vägen hem så dyker en liten udda seat map upp.
Rad 20….
Egentligen har jag lust att boka dessa platser, men jag vill inte riskera att vara med i dragningen när slumpgeneratorn delar ut platser.

Ser det samma när jag kliver in på thai airways

Visa bifogad bild 152650
Thai har några A350 med nyare inredning och andra stolar än de andra i flottan. Kanske är denna som är schemalagd att flyga?
 
Resor kommer fram på SAS.se

Lite OT
På vägen hem så dyker en liten udda seat map upp.
Rad 20….
Egentligen har jag lust att boka dessa platser, men jag vill inte riskera att vara med i dragningen när slumpgeneratorn delar ut platser.

Ser det samma när jag kliver in på thai airways

Visa bifogad bild 152650
Jag har en flygning med den layouten i sommar, hoppas man inte drabbas av flygplans tombolan.

Frugan skulle ha åkt ett sådant plan, 2 dagar innan avgång så kommer ett mail om flygplansbyte. Tillbaka till vanliga A350. Hon blev flyttad från single seat vid fönstret till mitten i ett dubbelsäte. Hon var minst sagt upprörd. Fanns inga lediga platser att byta till, många blockade säten dock. Men inget kundtjänst kunde hjälpa till med. Fick lösa det med online check in som öppnade 24 timmar innan avgång. Hon fick en fönsterplats till slut.

Här är en länk till youtube ifall ni vill se hur planet ser ut inne i kabinen.

 

ante_77

Medlem
Jag har en flygning med den layouten i sommar, hoppas man inte drabbas av flygplans tombolan.

Frugan skulle ha åkt ett sådant plan, 2 dagar innan avgång så kommer ett mail om flygplansbyte. Tillbaka till vanliga A350. Hon blev flyttad från single seat vid fönstret till mitten i ett dubbelsäte. Hon var minst sagt upprörd. Fanns inga lediga platser att byta till, många blockade säten dock. Men inget kundtjänst kunde hjälpa till med. Fick lösa det med online check in som öppnade 24 timmar innan avgång. Hon fick en fönsterplats till slut.

Här är en länk till youtube ifall ni vill se hur planet ser ut inne i kabinen.


Ja, jag tänkte att det var något sådant, men har aldrig läst om det.
Skandinavien känns dessutom som nedprioriterade linjer, så det är till och med risk att få en riktigt gammal kokong 777:a, vilket jag råkade ut för 2019 eller 2018
 

Mikeswede

Medlem
Nu håller vi tummarna på att Thai gör samma övning för vintern också.
Allvarligt ??? Tror du att dom vill gödsla med awardstill SAS när dom lämnar Satr Alliance. Tänk på alla problem vid ombokningar. Jag är förvånad att det kommer några nya Star awards med datum efter att SAS lämnar. Det man redan har ute är svårt att göra något åt men varför skapa nya problem.
 
Toppen