Senaste nytt

Taxi Stockholm kräver förbokning på Arlanda

mha321

Medlem
Ikväll 29 Juni
ARN-Täby förboka i appen = 765kr
Hugga en valfri bil i kön utan väntetid = 635kr

Förstår inte......

Swedavia tar ut 50kr i terminalavgift på Arlanda och ytterligare 30kr för förbokning. Den första tas dock på samtliga resor från Arlanda så påverkas inte av bokning. Övriga 100kr måste vara något de lägger på som de inte specificerar i sin prislista. Och det står inget på kvittot? (jag förutsätter att du tog fastpris)
 

henke12

Medlem
Är det någon som har ett svar på varför förbokade taxi 8 gånger av 10 envisas att börja telefonterrorisera en precis efter landning?
Oerhört irriterande i min värld. Idag fick jag klicka bort samtal 3 gånger under intaxning.
Sen när jag väl svarar frågar de var jag är och blir förvånad när jag svarar i flygplanet.

De måste väl kunna kolla på FR24 eller swedavia.se?!
Och hos både Taxi Stockholm och Cabonline anger man ju om man har incheckat bagage eller inte.
Trots de kommer frågan per telefon....
#dagensilandsproblem
 

hco

Medlem
Är det någon som har ett svar på varför förbokade taxi 8 gånger av 10 envisas att börja telefonterrorisera en precis efter landning?
Jag åker inte taxi så ofta men senast, innan jul, så hann chauffören från Taxi Stockholm ringa mig två gånger under min väntan på incheckat bagage.

Okej, det tog en evinnerlig tid för mitt bagage att komma så ett (1) samtal, i praktiken det andra, hade varit OK. Men det första samtalet var helt i onödan. Chauffören visste att jag hade incheckat bagage och kan ju se när planet landar.

Denna chaufför förklarade dock varför han ringde mig extra mycket. Hans orsak (rimlig eller ej...) var att han hade färskt i minnet en kund som hade bokat och chauffören hade pratat med på telefon men som ändå inte dök upp utan försvann (kanske tog annan bil eller tåg) -- så numera ringde han alltid extra.... för att undvika att vänta i onödan.

Det var hans personliga orsak iaf! Kanske det går historier om sådana kunder (som blir värre och värre i varje berättarled) och som triggar chaufförer att ringa extra mycket.

Till kundernas extra irritation då förstås...
 

LarsCph

Medlem
Irriterande att de ringer... Om någon skal köras från Malmö Airport eller Kastrup kan jeg rekommendera att boka Limhamns Hyrverk, mycket bra service och ingen trakasserier med chaufförer som ringer för att kolla var man är. Inte billigast, men bra. Erfarna chaufförer och bra biler, 8 av 10 gångar är det Mercedes S klass med fullutrustat baksäte ibland också vanlig Mercedes E eller EQS. Vatten i bilen, och oftast samma chaufför beroende på tid på dagen.
 

Hachans

Medlem
Jag åker inte taxi så ofta men senast, innan jul, så hann chauffören från Taxi Stockholm ringa mig två gånger under min väntan på incheckat bagage.

Okej, det tog en evinnerlig tid för mitt bagage att komma så ett (1) samtal, i praktiken det andra, hade varit OK. Men det första samtalet var helt i onödan. Chauffören visste att jag hade incheckat bagage och kan ju se när planet landar.

Denna chaufför förklarade dock varför han ringde mig extra mycket. Hans orsak (rimlig eller ej...) var att han hade färskt i minnet en kund som hade bokat och chauffören hade pratat med på telefon men som ändå inte dök upp utan försvann (kanske tog annan bil eller tåg) -- så numera ringde han alltid extra.... för att undvika att vänta i onödan.

Det var hans personliga orsak iaf! Kanske det går historier om sådana kunder (som blir värre och värre i varje berättarled) och som triggar chaufförer att ringa extra mycket.

Till kundernas extra irritation då förstås...

Förstår inte varför de telefonterroriserar. De kan väl skicka ett meddelande som vanligt folk?
 
Irriterande att de ringer... Om någon skal köras från Malmö Airport eller Kastrup kan jeg rekommendera att boka Limhamns Hyrverk, mycket bra service och ingen trakasserier med chaufförer som ringer för att kolla var man är. Inte billigast, men bra. Erfarna chaufförer och bra biler, 8 av 10 gångar är det Mercedes S klass med fullutrustat baksäte ibland också vanlig Mercedes E eller EQS. Vatten i bilen, och oftast samma chaufför beroende på tid på dagen.
Också använt dem med gott resultat. När jag velat bli hämtat tidigt på morgonen hemifrån för att åka till flygplatsen har jag fått sms dagen innan med namn och direktnummer till min chaufför. Taxin har sedan kommit hem till mig en stund innan avtalat tid och ett sms om att de är framme och är redo (det har då inte varit några som helst problem att jag dröjt kvar till min faktiskt beställda tid, men alltid skönt med lite marginal).

Edit, de skriver faktiskt att det kör från Arlanda. Både vanlig och från FBOn. Antar de har samarbete med några taxichaufförer eller något företag i Stockholm. Ingen aning hur väl det fungerar eller till vilket pris, men kanske något att testa!

 
Last edited:
Toppen