Senaste nytt

Strawberry app

Gillar din optimism ;)

Så länge jag kan minnas (så länge som appen funnits i nuvarande form?) så har de sagt att man ska kunna se och välja rum, men jag har bara sett funktionen igång på ett enda hotell. Så alla besked som har att göra med bokning och rum tar jag med en nypa salt.

Den här ändringen med "Hotellrum" gäller ju även alla historiska poster i appen, så det låter som att något i backend är ändrat. Dvs det är inte app-utvecklarna som ändrat något utan NCs bokningssystem släpper inte längre ifrån sig uppgifter om rummet.

På Clarion Stockholm fungerar faktiskt detta med att välja rum.
 

guwonder

Medlem
Jag kan inte logga in på mitt Strawberry-konto via Strawberry iOS-appen, men jag kan logga in från andra enheter. Konstig.
 

guwonder

Medlem
Geo-lock with IP?
Ja.
The Strawberry app is geographically locking by IP address when trying to log into the Strawberry accounts.
Unable to log into the account on the app while using US IP addresses; but when back in the Nordics logging in on the app works fine to log into the account on the app. Website itself worked to log in everywhere.
 
Nu är vi tillbaka till att det bara står "hotellrum" i appen igen. Rörigt att veta vad som är vad när man har bokat ett familjerum och ett standardrum till sig själv och ska avboka det ena när det samtidigt är olika varianter av bokningsnummer i appen som på epost-bekräftelsen
 

Lukas2

Medlem
Nu är vi tillbaka till att det bara står "hotellrum" i appen igen. Rörigt att veta vad som är vad när man har bokat ett familjerum och ett standardrum till sig själv och ska avboka det ena när det samtidigt är olika varianter av bokningsnummer i appen som på epost-bekräftelsen
Jo. Jag märkte det här om dagen. Så jag skickade en felanmälan. Fick tillbaka att de ville ha skärmdump på det. Skickade det, så får vi se om de gör något åt det.
 

Mr Basic

Medlem
Nu är vi tillbaka till att det bara står "hotellrum" i appen igen. Rörigt att veta vad som är vad när man har bokat ett familjerum och ett standardrum till sig själv och ska avboka det ena när det samtidigt är olika varianter av bokningsnummer i appen som på epost-bekräftelsen
Så här har det varit det senaste halvåret för mig, både på hemsidan och i appen (iOS). 4 olika hotell i Sverige/Finland.
 

Trooper

Medlem
Är det fler än jag som haft detta fenomen. När jag betalat summan för rummet i appen kommer det upp en ny summa att betala. Den har varit mellan 1 till 20 öre. Ringde kundtjänst som sa att i det ena fallet kostade rummet 1052,20:- och jag har bara betalat 1052. Men i min bokningsbekräftelse och när jag betalade stod summan 1052.

Jag förklarade att jag har råd att betala de extra örena men att det uppenbart måste vara ett fel i systemet och att decimalerna verkar falla bort. Tänkte att dom skulle vara intresserade av att få reda på att deras system har brister och åtgärda detta.

Påpekade också att för det ena rummet försvann totalpriset för rummet efter betalning men för det andra stod det kvar. Men han lät mest irriterad och tyckte inte att det var så noga.

Jag tycker det är ganska dåligt att en så pass stor kedja som Strawberry har så mycket olika brister i sitt it-system.
Screenshot_20230727_203333_Strawberry.jpg
Screenshot_20230727_203308_Strawberry.jpg
 
Är det fler än jag som haft detta fenomen. När jag betalat summan för rummet i appen kommer det upp en ny summa att betala. Den har varit mellan 1 till 20 öre. Ringde kundtjänst som sa att i det ena fallet kostade rummet 1052,20:- och jag har bara betalat 1052. Men i min bokningsbekräftelse och när jag betalade stod summan 1052.

Jag förklarade att jag har råd att betala de extra örena men att det uppenbart måste vara ett fel i systemet och att decimalerna verkar falla bort. Tänkte att dom skulle vara intresserade av att få reda på att deras system har brister och åtgärda detta.

Påpekade också att för det ena rummet försvann totalpriset för rummet efter betalning men för det andra stod det kvar. Men han lät mest irriterad och tyckte inte att det var så noga.

Jag tycker det är ganska dåligt att en så pass stor kedja som Strawberry har så mycket olika brister i sitt it-system.
Visa bifogad bild 144343 Visa bifogad bild 144344
Ja, betalar aldrig i appen efter att Hobo krävde betalning av en redan (i appen) betald hotelnatt. "Vi ser inte vilka som har betalat i appen samma dag" sades det. Kass.
 
Toppen