Senaste nytt

Stockholm Arlanda - Kapstaden nu i mars med Star Alliance

johisco

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  2. Var är din destination? Kapstaden
  3. När vill/behöver du resa ut? 19-23e mars
  4. När vill/behöver du komma hem? (Vara hemma Arlanda senast 31a mars
  5. Hur länge vill du vara borta? ~7 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Minst Business
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst Star Alliance för poäng till EB men bra deal på annat kan övervägas
  9. Vad är din budget? (per person). Helst inte mycker mer än runt 20K
  10. Vad är det viktigaste för dig?
    • Upplevelse ombord
    • Poäng till Eurobonus
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
 

ericwg

Medlem
Har själv spanat på en EB-award till Kapstaden och det verkar vara Ethiopian, Lufthansa eller Turkish Airlines som gäller med bara ett byte. Ett extra byte med SAA kanske är värt det dock, deras business-kabin är väl rätt trevlig. Dock har jag inte sett någon nämnvärd availability hos LH eller TK överhuvudtaget. Slutade med att jag bokade ET via Addis även om man får kliva upp tidigt i Addis och byta plan. Någon som har tips på när man ska leta för att hitta med TK eller LH? Min resa var dock i oktober.

Tittade på ET nu och det ser tomt ut med platser på sträckan ADD-CPT dock runt 20/23 mars.
 

johisco

Medlem
Jag fokuserar bara på att hitta biljetter att köpa och inte award så har inte en susning om hur det ser ut. Men annars är väl såklart Lufthansa att föredra till antingen JNB eller CPT så att man kan försöka uppgradera till First 2 veckor innan.
 

Dr. Miles

Expert
Jag fokuserar bara på att hitta biljetter att köpa och inte award så har inte en susning om hur det ser ut. Men annars är väl såklart Lufthansa att föredra till antingen JNB eller CPT så att man kan försöka uppgradera till First 2 veckor innan.
Ser ut som jag får skita i att boka Ethiopian då det fortfarande inte fungerar på deras hemsida. Operaläsaren fungerade en kort stund men slutade sen helt också. Kanske kan köra genom resebolag
Om du använder den här länken av Ethiopian Airlines webbsida (gamla sidan), fungerar den fortfarande. Jag har inte gått till betalningsfasen dock.

https://booking.ethiopianairlines.com/SSW2010/ETET/webqtrip.html?execution=e1s1


Screenshot20180213 02 ET.png
 

squeezen

Medlem
När jag kollar ITA matrix så finns inte mycket bra i Business.
Läste i någon annan tråd att ethiopian i P ger 0 poäng till EB?
Upplevelse ombord kan jag inte tala om då jag inte testat, men reviews finns på forumet och är väl si sådär...
upload_2018-2-13_11-34-43.png

Så med tanke på dina två önskningar om upplevelse samt poäng så är nog detta inget bra alternativ.
Premium eco finns för ca 11 per skalle.
upload_2018-2-13_11-38-12.png

Dock Condor, som inte ger poäng heller... kanske bra upplevelse ombord dock och ok poäng för korta benet. Lång Layover dock.
I "riktig business" med garanterade poäng så blir det väl uppåt 26-27 per skalle...
 

johisco

Medlem
När jag kollar ITA matrix så finns inte mycket bra i Business.
Läste i någon annan tråd att ethiopian i P ger 0 poäng till EB?
Upplevelse ombord kan jag inte tala om då jag inte testat, men reviews finns på forumet och är väl si sådär...
Visa bifogad bild 72890
Så med tanke på dina två önskningar om upplevelse samt poäng så är nog detta inget bra alternativ.
Premium eco finns för ca 11 per skalle.
Visa bifogad bild 72891
Dock Condor, som inte ger poäng heller... kanske bra upplevelse ombord dock och ok poäng för korta benet. Lång Layover dock.
I "riktig business" med garanterade poäng så blir det väl uppåt 26-27 per skalle...
Tack! När jag kollade de biljetterna senast när jag fick sidan att funka så stod det faktiskt D klass så märkligt att ITA skriver P...
 
Toppen