Senaste nytt

SR P3 ringer upp SVTs klimatreporter som Bengt Baron från Eurobonus

SR P3s program Fas 3 har gjort ett gräv om en av, gissningsvis, en av Eurobonusprogrammets bästa kunder som råkar vara klimatreporter Erika Bjerström på SVT.
Enligt granskningen, i klippet nedan, har klimatreportern gjort minst 47 tor resor i sin tjänst till hyggligt avlägsna platser. 800 ton koldioxidutsläpp har programmet beräknat hennes resande till.
I klippet rings hon upp av en av av programmets medarbetare som utger sig för att vara Bengt Baron från Eurobonus. I samtalet berättar Erika att hon gärna vill åka Eurobonusresa till Hanoi. Med mera.
Hon får även cred för att ha varit med och försökt rädda SAS!

Mycket bra diskussioner angående flygande, utsläpp och diskussioner kring utsläpp mm. Rekommenderas starkt för oss med behov att resa men som ändå vaknar med klimatångest.

 

Gnopps

Medlem
Nja. Jag tycker det är skillnad på mål och verklighet. En klimatreporter, eller för den delen grön politiker, behöver inte (enligt mig) leva annorlunda än gemene person. Även om jag t ex verkar för bättre tågförbindelser så kommer jag fortsätta flyga tills dess att de finns på plats.
 
Toppen