Senaste nytt

Snart kommer SAS nya långlinjer - vilka destinationer blir det?

pswe

Medlem
Air Canada skulle öppna Montreal till våren från CPH, i mitt bakhuvud säger att det blev ändrade planer för den linjen, kan vara en dröm att det inte blir trafik mellan dessa städer.

verkar vara planen fortsatt, och roliga är de också :)

1670932181465.png
 

Hafermann

Medlem
Tänkte precis skriva samma sak.

Tycker definitivt att A321 över pölen fungerar och att SAS borde satsa på en slimmad produkt med modernare, mindre plan och högre kabinfaktor.
Även om jag tycker biz i LR funkar, så föredrar jag wide. Lägger så hellre ett byte på tex FRA för att flyga större plan. Dessutom tar resan längre tid med 321LR, vilket är segt om man inte flyger Premiumkabin.
 

mha321

Medlem
Även om jag tycker biz i LR funkar, så föredrar jag wide.
Det faktum att man inte har tillgång till gågen från alla säten känns som ett kliv 10-15 år bakåt. Det var väl då någon gång som de bättre business-kabinerna införde det.

Tyvärr. Men kan man få ner kostnaderna med dem på en nivå som gör att det blir en betyldigt billigare business skulle det bli intressantare igen...
 

MrRob

Medlem
Det faktum att man inte har tillgång till gågen från alla säten känns som ett kliv 10-15 år bakåt. Det var väl då någon gång som de bättre business-kabinerna införde det.

Tyvärr. Men kan man få ner kostnaderna med dem på en nivå som gör att det blir en betyldigt billigare business skulle det bli intressantare igen...

Även om jag håller med dig principiellt finns nog en del som föredrar att sitta "två i bredd" av olika anledningar. Frugan brukar t.ex. föredra det när hon flyger med dottern som inte är så gammal.
 

mha321

Medlem
Även om jag håller med dig principiellt finns nog en del som föredrar att sitta "två i bredd" av olika anledningar. Frugan brukar t.ex. föredra det när hon flyger med dottern som inte är så gammal.
Absolut. Men fördelen med widebody är just att man kan välja - alla platser har access till gången *och* det finns två i bredd...
 

MrRob

Medlem
Absolut. Men fördelen med widebody är just att man kan välja - alla platser har access till gången *och* det finns två i bredd...

Fast inte med en vägg på ena sidan som gör att det är lättare att hålla koll på en småtting eftersom enda vägen ut är "över" föräldern.

Säger inte att jag inte själv föredrar widebody - tänker bara lite utanför mitt eget behov.. :)
 
Toppen