Senaste nytt

Snabbast nå Lufthansa status för business lounge

stare

Medlem
Flyger ofta med LH. Prioriterar tillgång till lounger när jag reser, byter ofta i Europa. Hur når jag snabbast status för access till business loungen? Milage, kreditkort mm. Tänker särskilt när SAS lämnar alliansen, kikar på alternativ.
 

Jannes

Medlem
Hoppas på hypotetisk status match-kampanj om du idag sitter på SAS-status? Så vitt jag vet så är kreditkort helt värdelöst för att få status inom M&M.

Men det du egentligen behöver är *A Gold status för LH-lounge, och jag tror många säger att Aegean är bra för det om man räknar bort SAS. Kan detta bekräftas av någon?

Så flyg *A, kreditera till Aegean kanske är en idé?
 

nissefalk

Medlem
Här är en bra guide jag hittade som nämner lite sweetspots, tror inte priserna i denna artikel är aktuella just nu men en bra guide ändå

 

marbe166

Medlem
Flyger ofta med LH. Prioriterar tillgång till lounger när jag reser, byter ofta i Europa. Hur når jag snabbast status för access till business loungen? Milage, kreditkort mm. Tänker särskilt när SAS lämnar alliansen, kikar på alternativ.

Snabbast ar en T/R i First utanfor Europa med ett M&M-bolag, med en intra-EU connection i business, det ger 680 qualifying points och darmed Frequent Traveller-status.
 
Toppen