Senaste nytt

Skydd vid flygändringar?

bnr

Medlem
Japp, men de kanske avvaktar tills de vet att de faktiskt behöver göra det stoppet eller ej. Som sagt, de senaste avgångarna har de inte landat utan flugit direkt.
Mycket möjligt. Hänger väl på vindar också.
Vet att de fått mellanlanda tidigare (innan det senaste stöket i Iran) också.
 

mha321

Medlem
Ja, det är verkligen att pusha sin tur att flyga den vägen med en 737.
Det gick väl bättre med MAX under den period de hade den. Det var väl å andra sidan på den rutten som de fick en MAX stående i Iran i månader (eller, det var väl DXB-OSL, som väl är ytterligare en aning längre), så det var inte helt riskfritt det heller.

Men för att vara mer på poängen, det är ju garanterat därför so Emirates tex inte behöver göra fuel stop på vägen -- de har helt enkelt en flygmaskin bättre anpassad för den sträckan och kan därför lägga på en liten omväg utan att planet egentligen är out of range.
 

Agö

Medlem
Det gick väl bättre med MAX under den period de hade den. Det var väl å andra sidan på den rutten som de fick en MAX stående i Iran i månader (eller, det var väl DXB-OSL, som väl är ytterligare en aning längre), så det var inte helt riskfritt det heller.

Men för att vara mer på poängen, det är ju garanterat därför so Emirates tex inte behöver göra fuel stop på vägen -- de har helt enkelt en flygmaskin bättre anpassad för den sträckan och kan därför lägga på en liten omväg utan att planet egentligen är out of range.
Finns ju t.o.m. en tråd om denna linje.

Norwegian Dubai - Stockholm, Problemlinje? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Toppen