Det är nu snart två månader sedan jag med sällskap blev nio timmar försenad till Paris pga. strejken. SAS vill inte betala som väl alla här har noterat.
Å ena sidan går det ju ganska dåligt för SAS. Missnöjda medarbetare, kräsna kunder, generella lönsamhetsproblem i branschen... och de behöver sina pengar. Å andra sidan ska ju alla flygbolag förhålla sig till de (alltmer generösa) regelverken.
1. Är det bättre att skicka till AirHelp efter ett nej från SAS? Det har ju snart gått två månader (dock borde ju ansökan hos SAS räknas som att fallet är anmält...).
2. Hur har det sett ut vid andra strejker inom EU av liknande slag?
3. Jag kan förstå om SAS säger nej och drar på det. Även om SAS skulle få avslag i domstol när AirHelp eller liknande driver ärendet i domstol sparar de pengar på det, för ju längre tiden går, desto fler släpper tanken på att göra anspråk på ersättning.
P.S. Sorry för detta meddelande, informationen kanske finns, men jag har letat ganska länge på detta brokiga forum...
Tack Per
Å ena sidan går det ju ganska dåligt för SAS. Missnöjda medarbetare, kräsna kunder, generella lönsamhetsproblem i branschen... och de behöver sina pengar. Å andra sidan ska ju alla flygbolag förhålla sig till de (alltmer generösa) regelverken.
1. Är det bättre att skicka till AirHelp efter ett nej från SAS? Det har ju snart gått två månader (dock borde ju ansökan hos SAS räknas som att fallet är anmält...).
2. Hur har det sett ut vid andra strejker inom EU av liknande slag?
3. Jag kan förstå om SAS säger nej och drar på det. Även om SAS skulle få avslag i domstol när AirHelp eller liknande driver ärendet i domstol sparar de pengar på det, för ju längre tiden går, desto fler släpper tanken på att göra anspråk på ersättning.
P.S. Sorry för detta meddelande, informationen kanske finns, men jag har letat ganska länge på detta brokiga forum...
Tack Per