Senaste nytt

Ska till USA i morgon och kan inte checka in online

Tockstew

Medlem
Ska till USA i morgon och har fått meddelande om att det är möjligt att checka in online. Har prövat på alla tänkbara vis och kontaktade därefter SAS som sa att allt såg bra ut och att alla uppgifter om första natt, passnummer etc var lämnade i god tid. Agenten hänvisade till att checka in på flygplatsen. Vi åker betald business saver och är båda EBG. Konspiratoriskt lagd som man är så börjar jag genast fundera på om det är så att de har en tight bokningssituation och kommer att försöka sig på ombokning etc. Någon som råkat ut för något liknande? Teorier? Spekulationer etc?

Tock
 
Möjligtvis extra säkerhetskontroll (SSSS: Secondary Security Screening Selection) - det hände mig i Februari. Kom gärna i tid till flygplatsen eftersom det kan ta up till 30min extra.
 

Canadien

Medlem
Jag har fått "Enbart incheckning på flygplatsen möjlig" ett flertal gånger på resor till USA utan att det varit något speciellt, varken SSSS-ad eller nedgraderad. Så jag skulle inte oroa mig i onödan. Var där i tid bara, jag antar att du kan välja platser online (på webben ifall det inte går i appen)
 

Tockstew

Medlem
Platser är redan valda så det är lugnt. Känner mig inte särskilt bekymrad utan var mest nyfiken på era teorier!
 

DOEL

Medlem
När jag flög till Berlin häromdagen kunde jag inte heller checka in online, ringde supporten och de tipsade om att checka in via flysas.com istället, var något strul med nya hemsidan tydligen, kanske kan vara värt att testa.
 

Tockstew

Medlem
När jag flög till Berlin häromdagen kunde jag inte heller checka in online, ringde supporten och de tipsade om att checka in via flysas.com istället, var något strul med nya hemsidan tydligen, kanske kan vara värt att testa.
Nix, funkade inte. Tack i alla fall!
 

Tockstew

Medlem
För att öka förvirringen dök följande SMS nyss upp i mobilen ( vi åker som sagt betald business):

"Treat yourself on your flight to New York! Upgrade to SAS Plus or SAS business class with Eurobonus points or credit card.
Please contact SAS Servicecenter after passport control at Arlanda. First come first serve. Enjoy your flight!
*This offer is not valid if you have ordered a special meal."
 
Toppen