Senaste nytt

SK539 Köpenhamn CPH - Manchester MAN på söndagar

intuition

Medlem
OK, en väldigt specifik fråga som kanske ingen riktigt kan veta svaret på, men jag tar gärna del av insikter och tankar om detta:

SK539 är morgon-flyget mellan CPH och MAN. Avgår 8.30 och ankommer 9.30. Det är ju bra tider för vardagar, men kanske mindre så på helger, speciellt söndagar.

Kollar jag bakåt, började SAS flyga morgonavgången på söndagar 2 gånger i april med A320. Bytte sedan till CRJ9 och flög 3 (av 4) söndagar i maj och 4 söndagar (av 4) i juni. Därefter drogs den in.

För några veckor sedan kom den tillbaka i tidtabellen, med start 6 augusti. Flygs med CRJ9 (CityJet) och om man tittar på priserna är den väldigt välbelagd. I september kostar enkel resa 5000+ i go!
I oktober mer normala priser och i skiftet till november går den upp till A320 (SAS Connect) och priserna är rent ut sagt låga (fast det gäller också de flesta andra avgångar i nov/dec på rutten - och bokningar brukar väl inte ta fart riktigt så tidigt som 3-4 månader ut)

Min fråga är om det är risk att SAS justerar schemat igen under hösten och helt enkelt drar in SK539 på söndagar i nov/dec?

Min statistik bakåt sträcker sig bara bara till dec 2022, och dec-mar flög de alltså inte alls morgonflyget på söndagar. Finns det något som säger att CPH-MAN är en starkare rutt i år?
 
Toppen