Senaste nytt

SJ slutar med ombokningsbara biljetter - Nytt bokningssystem

airac

Medlem
"Under resdagen" är väl en försämring, på gamla biljetter kan man boka om hela dagen innan också
Nej, du får SJ Prio svarts förmån om gratis byte av avgång på dessa biljetter. Så har jag i alla fall uppfattat det när jag läste vidare. Dvs, du kan boka om gratis till en annan avgång på samma dag om det finns platser kvar på dagen.
 

guwonder

Medlem
Jag hade problem med att försöka byta tåg på en ej återbetalningsbar biljett. Jag kunde inte få det att fungera på SJ-appen. SJ loungepersonal fixade det åt mig. Jag använde SJ Prio Black-nivån gratis samma dag förändringsförmån för att spara pengar.
 

airac

Medlem
Jag hade problem med att försöka byta tåg på en ej återbetalningsbar biljett. Jag kunde inte få det att fungera på SJ-appen. SJ loungepersonal fixade det åt mig. Jag använde SJ Prio Black-nivån gratis samma dag förändringsförmån för att spara pengar.
Jag behövde lära mig igen igår att du inte kan göra det själv när resan är bokad med kampanj. Jag tror även resebyråbiljetter är undantagna, dvs funkar ej i appen. Se till att ha ditt telefonnummer upplagd rätt i prio profilen, då får du förtur i kön och kan enkelt ringa in för bytet. Jag får oftast svar inom 1-2 minuter även när det är stora trafikstörningar.
 
Toppen