Senaste nytt

SJ Prio Mastercard - 7500 SJ Prio-poäng i välkomstbonus och 6 månader utan årsavgift

pedantic

Medlem
Passande inför sommarens försök med familjetågsemester :) - En välkomstkampanj för SJ Prio Mastercard;

Välkommen, du får 7500 SJ Prio-poäng i välkomstbonus om du gör 5 köp innan 30 juni 2023*. Dessutom får du prova på kortet i 6 månader utan årsavgift (värde 148 kr).
  • 6 månader utan årsavgift! Därefter 295 kr/år (medlem på Svart nivå 0 kr/år)
  • 20 SJ Prio-poäng per 100 kr på alla köp
  • Reseförsäkring och avbeställningsskydd, inklusive unik bagageförsäkring på tåg
Från mailet; De 7 500 SJ Prio-poängen finns på ditt konto senast 14 juli om du handlar med kortet 5 gånger senast 30 juni 2023 och fortfarande har kvar kortet vid poängöverföringen. Erbjudandet gäller dig som inte tidigare haft SJ Prio Mastercard. Ansök senast 9 juni.
 

intuition

Medlem
Lite längre ner på sidan står det

Erbjudandet gäller för dig som inte har haft kortet de senaste två åren.

så det kan ju vara aktuellt för några här.

Jag antar dock att poängen från kortet fortfarande inte är nivå-grundande, vilket iaf var min anledning till att fimpa det för nästan precis 2 år sedan...
 

JohanW

Medlem
Lite längre ner på sidan står det



så det kan ju vara aktuellt för några här.

Jag antar dock att poängen från kortet fortfarande inte är nivå-grundande, vilket iaf var min anledning till att fimpa det för nästan precis 2 år sedan...
Stämmer. Inga nivåpoäng för SJ MC.

SJMC.jpg
 

FFlash

Medlem
Ansök senast 9 juni…

Jag kommer att missa offerten då jag inte fått bank-ID än som inflyttad…(jag skulle kunna starta en egen tråd om hur världens mest avancerade land Sverige verkligen gör det svårt att komma igång för en som flyttar in… :D

Nåja, det är väl inte stora summor man missar med 7500 prio poäng
 

Protein48

Medlem
Ansök senast 9 juni…

Jag kommer att missa offerten då jag inte fått bank-ID än som inflyttad…(jag skulle kunna starta en egen tråd om hur världens mest avancerade land Sverige verkligen gör det svårt att komma igång för en som flyttar in… :D

Nåja, det är väl inte stora summor man missar med 7500 prio poäng
Du kan förmodligen vara lugn. Det där erbjudandet har varit återkommande typ var tredje månad.
 

mrestes

Medlem
Har skaffata SJ Prio Mastercard nu under en kampanj. Hur snabbt brukar poängen synas efter inköp? På Strawberry är det bara någon dag men nu har det gått nästan en vecka med SJ Prio utan att några poäng synas.
 

ekf

Medlem
Har skaffata SJ Prio Mastercard nu under en kampanj. Hur snabbt brukar poängen synas efter inköp? På Strawberry är det bara någon dag men nu har det gått nästan en vecka med SJ Prio utan att några poäng synas.
Är det inte så att det förs över 1 gång per månad, som med SAS MC?
 

mrestes

Medlem
Liten varning till alla. Fick just första faktura och SEB tog 39 kronor för en pappersfaktura. Vet ej om det finns något sätt att undvika detta eftersom man bruka inte kunna lägga upp autogiro förrän första fakturan har kommit. Mitt fel att jag inte hade koll men också lite dumt av SEB eftersom jag har redan 2 andra kort hos de med Efaktura och har SJ kort i mitt Spendwise app. De bör inse att det lätt blir irriterade kunder. Men det är kanske helt enkelt ett sätt för de att tjäna lite extra pengar på kunderna som ska bara säga upp kortet efter bonuspoängen har trillat in.
Och det är klart att det inte kostar dem 39 spänn för en pappersfaktura så det är ännu ett exempel på hur banker utnyttja kunder som är inte helt in i den digitalavärlden, och tycker att en besök hos en banktjänsteman är något högtidligt som man klär sig upp inför, till exempel, de äldre.
 
Liten varning till alla. Fick just första faktura och SEB tog 39 kronor för en pappersfaktura. Vet ej om det finns något sätt att undvika detta eftersom man bruka inte kunna lägga upp autogiro förrän första fakturan har kommit. Mitt fel att jag inte hade koll men också lite dumt av SEB eftersom jag har redan 2 andra kort hos de med Efaktura och har SJ kort i mitt Spendwise app. De bör inse att det lätt blir irriterade kunder. Men det är kanske helt enkelt ett sätt för de att tjäna lite extra pengar på kunderna som ska bara säga upp kortet efter bonuspoängen har trillat in.
Och det är klart att det inte kostar dem 39 spänn för en pappersfaktura så det är ännu ett exempel på hur banker utnyttja kunder som är inte helt in i den digitalavärlden, och tycker att en besök hos en banktjänsteman är något högtidligt som man klär sig upp inför, till exempel, de äldre.
Jag klarade mig utan pappersfaktura när jag hade SJ Prio. Loggade in på Spendwise och kollade kontonummer (vilket jag har för mig var det som behövdes) och angav det i anmälan till E-faktura. Kom E-faktura första fakturan. Men håller med om att sånt där borde tryckas ut tydligare, med varning om vad som sker om inget aktivt val görs, och när deadline är för att slippa pappersfaktura.
 
Toppen