Senaste nytt

SJ Prio Erbjudande 2024 år?

intuition

Medlem
Jag fick nyss ett personligt erbjudande om dubbla poäng, med hänvisning till att mitt medlemsår snart slutar och att jag inte har 25 000 poäng.
Jag tycker det känns tydligt att man tänkt om när det gäller "stående" årserbjudande av typen 4k poäng extra, 35% på valfri resa, halva poängpriset som vi sett de senaste åren.
Nu verkar de mycket tydligare försöka driva merföräljning med hjälp av riktade promo.


Idag har du 20 xxx nivåpoäng och du behöver komma upp till minst 25 000 senast xx april 2024 för att inte hamna på Grå nivå. Vi vill hjälpa dig att behålla din nivå och därför ger vi dig just nu dubbla poäng på din nästa resa. Vart passar du på att åka?
 

Anders5

Medlem
Jag fick nyss ett personligt erbjudande om dubbla poäng, med hänvisning till att mitt medlemsår snart slutar och att jag inte har 25 000 poäng.
Jag tycker det känns tydligt att man tänkt om när det gäller "stående" årserbjudande av typen 4k poäng extra, 35% på valfri resa, halva poängpriset som vi sett de senaste åren.
Nu verkar de mycket tydligare försöka driva merföräljning med hjälp av riktade promo.
Erbjudandet du fått har funnits tidigare år också. Avsaknaden av de vanliga erbjudandena tror jag handlar om nya biljettsystemet, jag spekulerade om det i den andra tråden, fast jag inser nu att det hade passat bättre i denna: https://www.businessclass.com/forum/threads/mina-erbjudande-sj-prio.103259/post-1064325
 

henrik l

Medlem
Erbjudandet du fått har funnits tidigare år också. Avsaknaden av de vanliga erbjudandena tror jag handlar om nya biljettsystemet, jag spekulerade om det i den andra tråden, fast jag inser nu att det hade passat bättre i denna: https://www.businessclass.com/forum/threads/mina-erbjudande-sj-prio.103259/post-1064325
Kanske inte är en helt vild spekulation. Har brytpunkt runt den 20/5 och har ca 500 p kvar till att förnya svart nivå. Nyttjade 4000 p kampanjen + övriga kampanjer under andra halvan av -23. Det enda erbjudande som ligger nu är 2000 p för en bokning före den 30/6. Ska bli intressant att se vad som dyker upp, om det blir mera skräddarsytt.
 

intuition

Medlem
Kanske inte är en helt vild spekulation. Har brytpunkt runt den 20/5 och har ca 500 p kvar till att förnya svart nivå. Nyttjade 4000 p kampanjen + övriga kampanjer under andra halvan av -23. Det enda erbjudande som ligger nu är 2000 p för en bokning före den 30/6. Ska bli intressant att se vad som dyker upp, om det blir mera skräddarsytt.
Det verkar vara en 2 månaders tajming på "bli inte nedgraderad" mailet så i slutet av mars borde du veta. Intressant om de har någon tröskel, 500 poäng under kan ju förnyas med nästan vilken resa som helst utan kampanj.
 

henrik l

Medlem
Nu har i varje fall jag fått ett nytt erbjudande med 25% rabatt tis-tors.

Någon mer? Nyfiken på om även denna är generisk och går att använda multipelt. Min slutar på 8PRS.
Fick samma, gäller till den 3:e juni. Verkar individuell kod, din 8:a är utbytt till en bokstav hos mig. Ska tilläggas att jag är på svart nivå.

Återkvalade till svart härom veckan med tre månader kvar till brytpunkten. Ska bli spännande och se om det kommer något mer.
 
Last edited:

guwonder

Medlem
I
Nu har i varje fall jag fått ett nytt erbjudande med 25% rabatt tis-tors.

Någon mer? Nyfiken på om även denna är generisk och går att använda multipelt. Min slutar på 8PRS.
I am gray and about 10k points away from the next level. I got no such offer, but have a few months to perhaps organically get to the next level.
 

guwonder

Medlem
I'm also gray and got it with 20%, have you checked: https://www.sj.se/sv/min-sida/mina-erbjudanden.html ? (I don't think the English SJ web shows the offers)
Tack så mycket. I see it there now and also some others. Including this:


cq5dam.web.bg.1024.y.png

Få mer när du köper resa!​

Du som är på medlem på Grå nivå får 1500 extra poäng på nästa resa”

I usually count on emails of these offers, but now I will check the website instead.
 

Anders5

Medlem
Tack så mycket. I see it there now and also some others. Including this:



Få mer när du köper resa!​

Du som är på medlem på Grå nivå får 1500 extra poäng på nästa resa”

I usually count on emails of these offers, but now I will check the website instead.
Good, as I wrote in another thread, before I book i start by checking that page and if nothing suits me I use a generic 10% if possible (from my union, Coop or Scandic).
I think this thread is for the discounts that usually arrives in January and lasts for the year.
  • 2000/3000/4000 extra points on one trip
  • 3/3/4 point multipler on two trips
  • 20%/25%/35% discount on one revenue ticket
  • -/50%/50% discount on two point tickets
My speculation is that they will arrive in June when the old ticket system is more or less abolished.
 
Toppen