Eftersom det pratas om Plus så antar jag vi pratar SAS. De tog ju bort gratis platsval för alla klasser för ett tag sedan. Nu har bara EBG och uppåt gratis platsval innan incheckningen öppnar, så säteskartan på SAS säger inget längre (om den inte visar att det är hög beläggning).Hur många säten som är tagna i en klass som ger gratis sittplatsval typ business och plus kan ge dig en fingervisning. Men inte ge dig exakta siffror såklart.
I eco är det svårare att dra generella slutsatser.
Rent generellt plus, många fler vill uppgradera till business än plus och det är sällan de säljer ut plus utan mycket vanligare att go är överbokat och folk då måste flyttas framåt i planet.Tack för alla svar. Jag köpte en biljett i go till New York med SAS om några dagar och tänkte försöka uppgradera. Därav frågan vilken uppgradering som har störst sannolikhet att gå igenom?
Det står att jag fortfarande är EBD vilket kanske hjälper en del? Brytpunkten var 31/3 så jag är EBG iaf i mitt huvud? Nu håller jag på med sista året för att bli LTG. Så det hade varit en god start på vägenRent generellt plus, många fler vill uppgradera till business än plus och det är sällan de säljer ut plus utan mycket vanligare att go är överbokat och folk då måste flyttas framåt i planet.
Man får tre månaders grace så det är inte bara i ditt huvudDet står att jag fortfarande är EBD vilket kanske hjälper en del? Brytpunkten var 31/3 så jag är EBG iaf i mitt huvud? Nu håller jag på med sista året för att bli LTG. Så det hade varit en god start på vägen
Tack Palmen