Senaste nytt

Se beläggning på flyget?

Klr

Medlem
Hej jag har letat en del men hittar inte om var man kan se beläggningen på flygen? Jag funderar på att buda på uppgradering till plus eller business.
 

jsn

Medlem
Det "säkraste" är väl att titta i ExpertFlyer, där ser du hur många platser flygbolaget är berett att sälja i varje bokningsklass.
 

palmen

Moderator
Du kan inte se beläggningen, det är intern information som flygbolag inte delar med sig av publikt.
Det enda du kan se är hur många platser som någon valt (samt hur många biljetter de vill sälja i varje bokningsklass), men det är inte samma sak som hur många platser som är sålda då man kan boka utan att välja plats.
Expertflyer har denna typ av information, och tror även att awardfares visar upp det.
 

Hachans

Medlem
Hur många säten som är tagna i en klass som ger gratis sittplatsval typ business och plus kan ge dig en fingervisning. Men inte ge dig exakta siffror såklart.

I eco är det svårare att dra generella slutsatser.
 

airac

Medlem
Hur många säten som är tagna i en klass som ger gratis sittplatsval typ business och plus kan ge dig en fingervisning. Men inte ge dig exakta siffror såklart.

I eco är det svårare att dra generella slutsatser.
Eftersom det pratas om Plus så antar jag vi pratar SAS. De tog ju bort gratis platsval för alla klasser för ett tag sedan. Nu har bara EBG och uppåt gratis platsval innan incheckningen öppnar, så säteskartan på SAS säger inget längre (om den inte visar att det är hög beläggning).
 

Klr

Medlem
Tack för alla svar. Jag köpte en biljett i go till New York med SAS om några dagar och tänkte försöka uppgradera. Därav frågan vilken uppgradering som har störst sannolikhet att gå igenom? :)
 

palmen

Moderator
Tack för alla svar. Jag köpte en biljett i go till New York med SAS om några dagar och tänkte försöka uppgradera. Därav frågan vilken uppgradering som har störst sannolikhet att gå igenom? :)
Rent generellt plus, många fler vill uppgradera till business än plus och det är sällan de säljer ut plus utan mycket vanligare att go är överbokat och folk då måste flyttas framåt i planet.
 

Klr

Medlem
Rent generellt plus, många fler vill uppgradera till business än plus och det är sällan de säljer ut plus utan mycket vanligare att go är överbokat och folk då måste flyttas framåt i planet.
Det står att jag fortfarande är EBD vilket kanske hjälper en del? Brytpunkten var 31/3 så jag är EBG iaf i mitt huvud? Nu håller jag på med sista året för att bli LTG. Så det hade varit en god start på vägen:)
Tack Palmen
 

ARN01

Medlem
Det står att jag fortfarande är EBD vilket kanske hjälper en del? Brytpunkten var 31/3 så jag är EBG iaf i mitt huvud? Nu håller jag på med sista året för att bli LTG. Så det hade varit en god start på vägen:)
Tack Palmen
Man får tre månaders grace så det är inte bara i ditt huvud :)
 
Toppen