Onelifetolive
Medlem
Varför säger du så?Då får man endast sina EuroBonus-poäng och om man följer regelboken inga Scandicförmåner.
Vilken regelbok?
Varför säger du så?Då får man endast sina EuroBonus-poäng och om man följer regelboken inga Scandicförmåner.
Tack för svaret!Det står ingenting på scandic.se som säger att man inte får kvalificerade nätter när man väljer eurobonus-poäng.
Edit:
Om jag förstår dig rätt vill säga...
Du menar väl att du vill samla nätter för att hamna på en högre medlems-nivå?
För isf:
Bor du 85 nätter och väljer EB-poäng samtliga nätter, hamnar du på RED Level och drar in 42.500 EB-poäng
Att det står "cannot be combined with scandic friends" tolkar jag som att man inte kan få Scandic-poäng samtidigt. Inte att man inte får några nätter tillagda till sitt "natt-saldo".Detta är saxat från Scandics egna "Operations manual Scandic Friends". Det står "Earn only SAS Euro Bonus points. PLEASE NOTE! Cannot be combined with Scandic Friends "
Med detta sagt så ÄR det möjligt att dubbeldippa och förmodligen också få kvalificerande natt. I systemet så måste man aktivt ta bort Scandic Friends för att detta ska bli rätt. Problemet är att dem flesta i receptionen inte orkar/vet och därför går det bra oftast.
Detta är saxat från Scandics egna "Operations manual Scandic Friends". Det står "Earn only SAS Euro Bonus points. PLEASE NOTE! Cannot be combined with Scandic Friends "
Med detta sagt så ÄR det möjligt att dubbeldippa och förmodligen också få kvalificerande natt. I systemet så måste man aktivt ta bort Scandic Friends för att detta ska bli rätt. Problemet är att dem flesta i receptionen inte orkar/vet och därför går det bra oftast.
Att det står "cannot be combined with scandic friends" tolkar jag som att man inte kan få Scandic-poäng samtidigt. Inte att man inte får några nätter tillagda till sitt "natt-saldo".
Detta styrks även av vad som kommuniceras till kund, samt av min egen erfarenhet.
Edit: vad står det när det kommer till SJ?
Och hur ny är skriften?
Förut kunde man ju dubbel-dippa SJ poäng och Scandic poäng. Nu måste man välja, men man får fortfarande nätter tillgodoräknade oavsett vad man väljer.
Samma här. Har bott 2x1 natt på (2 olika) Scandic och valt eurobonuspoäng, noll (0) kvalificerande nätter.Jag bodde en natt på scandic för två veckor sedan.
Jag valde att få 500 EB-poäng istället för scandicpoäng. Under mitt konto står det "0 kvalificerade nätter".
Det gick fort för poängen att trilla in på kontot men några kval. nätter fick jag inte.