Senaste nytt

Saxade biljetter med barn

JohnR

Medlem
Okej, lång förklaring!

Nästa sommar tänker vi åka MSP-ARN-MSP. Men då vi vill förlänga sommarlovet för barnen tänker vi oss följande upplägg. (Barnen kommer vara 7+8år)

MSP-ARN: Förälder 1 + 2 barn
MSP-ARN: Förälder 2
ARN-MSP: Förälder 1
ARN-MSP: Förälder 2 + 2 barn

Går det att boka detta med kundtjänst? Jag tänker mig antingen Delta/KLM eller United/SAS. Möjligtvis Iceland Air.

Enda lösningen jag kommit på hittills är att köpa samtliga sträckor som enkelbiljetter, men det blir väldigt dyrt....
 

JohnR

Medlem
Kolla vad som händer om du bokar barnen som UM och sedan varsin biljett för föräldrarna.

Det var också min tanke först, men Delta kräver att man är 8år för UM, och med United verkar det inte gå med connection.
Hos Icelandair verkar det dock faktiskt gå.....
 

intuition

Medlem
Kanske föräldrarnas biljetter kan bokas i en klass som tillåter namnbyte? Då skulle man kunna boka "osaxat" och byta plats på föräldrarna efter utresa?
 

intuition

Medlem
Alternativt boka osaxat och barnen tillsammans med förälder 1 båda håll, men med barnen på en flexibel biljett.
Efter utresa, boka om barnen (vilket säkert kräver hjälp av kundtjänst)

Men en kundtjänst borde kunna boka det du vill direkt från början, först förälder1, förälder2 och sedan barnens biljett separat men knutet till F1 utresa / F2 hemresa. Kanske enklast att börja i den ändan och ringa och höra vad de säger.
 
Toppen