Senaste nytt

SAS Webshopping

Tamas

Medlem
Har försökt köpa presentkort med Sverigecheck på Maxi i Borås, gick inte.

Snubben sa nej pga texten säger att man kan köpa valfria varor för det, men presentkort är ingen vara. Lite intressant läge, eftersom ICA presentkort kan också bara användas på ICA för att betala varor.

Kommer göra fler försök i olika butiker, värt besväret :)
 

imartin

Medlem
Har försökt köpa presentkort med Sverigecheck på Maxi i Borås, gick inte.

Snubben sa nej pga texten säger att man kan köpa valfria varor för det, men presentkort är ingen vara. Lite intressant läge, eftersom ICA presentkort kan också bara användas på ICA för att betala varor.

Kommer göra fler försök i olika butiker, värt besväret :)

Spännande! Jag testade köpa presentkort på Sabis Hemköp i går, och det gick. Dock behövdes först "kassaledaren" ringas in eftersom personen i kassan visste inte hur man skulle göra. Jag hade 3 Sverigecheckar och ville ladda ett presentkort med 600 kr. Men det verkar bara finnas 500 kr (och förmodligen 1000 kr och kanske 1500 kr till, dock glömde jag fråga detta), så jag använde 2 checkar och sedan 100 kr med betalkortet.

Nästa gång skulle jag nog försöka använda 5 checkar och köpa ett presentkort till ett värde på 1000 kr. Om det blir en nästa gång. Ser inte så riktigt en fördel att gå den vägen. Det är vanligtvis inte svårt för mig att sikta på lite över 200 kr (eller lite över 400 kr) när jag handlar. Finns alltid några produkter som går åt snabbt eller som man kan hamstra lite på.
 

Doctor-X

Medlem
Spännande! Jag testade köpa presentkort på Sabis Hemköp i går, och det gick. Dock behövdes först "kassaledaren" ringas in eftersom personen i kassan visste inte hur man skulle göra. Jag hade 3 Sverigecheckar och ville ladda ett presentkort med 600 kr. Men det verkar bara finnas 500 kr (och förmodligen 1000 kr och kanske 1500 kr till, dock glömde jag fråga detta), så jag använde 2 checkar och sedan 100 kr med betalkortet.

Nästa gång skulle jag nog försöka använda 5 checkar och köpa ett presentkort till ett värde på 1000 kr. Om det blir en nästa gång. Ser inte så riktigt en fördel att gå den vägen. Det är vanligtvis inte svårt för mig att sikta på lite över 200 kr (eller lite över 400 kr) när jag handlar. Finns alltid några produkter som går åt snabbt eller som man kan hamstra lite på.

Det jobbiga är väl att hålla koll på många olika checkar då de är max á 200kr. Jag skulle gärna köpa 50st Sverigecheckar för 10.000kr gå till matbutiken och växla in dessa till ett presentkort laddat med 10k som man sedan kan handla på i några månader. Tar hellre 10min en gång till att lösa detta för att sedan slippa krångla varje gång.
 

Tamas

Medlem
Det jobbiga är väl att hålla koll på många olika checkar då de är max á 200kr. Jag skulle gärna köpa 50st Sverigecheckar för 10.000kr gå till matbutiken och växla in dessa till ett presentkort laddat med 10k som man sedan kan handla på i några månader. Tar hellre 10min en gång till att lösa detta för att sedan slippa krångla varje gång.
Exakt min tanke också, och presentkort kan ligga i fruns plånbok också. Hon kommer aldrig fiffla med 200 checkar :)
 
Verkar som att Sverigechecken är borta helt nu. Får se om den kommer tillbaka!

Edit: Fel av mig, verkar bara som att gamla länkarna i tråden inte funkar längre.

Denna länk visar Sverige-"checkarna": https://zupergift.com/se/varumarke/Presentkort

Den vanliga länken på hemsidan skickar dig till https://zupergift.com/se/alla-presentkort men där saknas en hel del presentkort.
ingen av länkarna visar nu Sverige-checkarna, svajig tjänst detta
 

Tamas

Medlem
Spännande! Jag testade köpa presentkort på Sabis Hemköp i går, och det gick. Dock behövdes först "kassaledaren" ringas in eftersom personen i kassan visste inte hur man skulle göra. Jag hade 3 Sverigecheckar och ville ladda ett presentkort med 600 kr. Men det verkar bara finnas 500 kr (och förmodligen 1000 kr och kanske 1500 kr till, dock glömde jag fråga detta), så jag använde 2 checkar och sedan 100 kr med betalkortet.

Nästa gång skulle jag nog försöka använda 5 checkar och köpa ett presentkort till ett värde på 1000 kr. Om det blir en nästa gång. Ser inte så riktigt en fördel att gå den vägen. Det är vanligtvis inte svårt för mig att sikta på lite över 200 kr (eller lite över 400 kr) när jag handlar. Finns alltid några produkter som går åt snabbt eller som man kan hamstra lite på.
Försök #2 idag, annan kassör, gick att växla in 4x200 mot ICA presentkort. Synd om checken är borta från Zupergift.
 

Doctor-X

Medlem
ingen av länkarna visar nu Sverige-checkarna, svajig tjänst detta

Verkligen! Skulle inte våga köpa större belopp ZuperGift som man sedan sitter låst med. Som rapporterats tidigare i tråden så verkar det som att även om växlar till 10st á 200kr så är det inte säkert att det finns 10st presentkort att tillgå.

Utbud och efterfrågan matchar inte och Awardit har säkert koll på läget och begränsar om något utnyttjas åt något extremt håll.
 
Är inga problem att köpa 5 presentkort på hotels.com på 500 kr styck och sen slå ihop dessa till ett på 2500 kr via deras webbsida. Vill man sen slå ihop ett par stycken av presentkorten på 2500 kr måste man maila in till supporten så fixar de det.

Sent from my SM-T720 using Tapatalk
 
Toppen