Senaste nytt

SAS voucher dubbleras enbart vid kompensation (?)

Kronholm

Medlem
Pga försenat flyg blev det en extra övernattning på Arlanda. Jag skickade in hotellkvittot till SAS enligt vanliga rutiner och kryssade för SAS voucher. Efter tre dagar kom en voucher (föredömligt snabbt!). Men...beloppet på vouchern vara på samma belopp som jag betalat för hotellrummet.

Jag skickade tillbaka ett svar till SAS CustomerCare och påpekade att detta blivit fel. Fick då ett svar från SAS enligt följande:
I have checked the details and, the care cost reimbursed to the passenger is only the amount paid as per the receipt and it will not twice the amount as per receipt. Only the compensation amount paid to passenger is multiplied by two.
So, I have reimbursed the amount as per the receipt provided by you.


Detta verkar märkligt. Finns ju då ingen anledning att välja voucher istället för pengar i hand. Någon som varit med om något liknande? Det är inga stora pengar det handlar om så jag tänker inte bråka...men någon som vet hur man tar detta vidare när man inte kommer längre med SAS kundtjänst?
VO.jpg
 

Homer

Medlem
En del har fått dubbla värdet, de flesta inte, har man inte fått det och klagar får man inget mer.

Diskuterats flera gånger i den här tråden
 
Toppen