Senaste nytt

SAS plus lounge och fast track Palma

Matore

Medlem
Hur vet man när det INTE ingår lounge och fast track när man bokar en Plus.
Misstänker att det inte finns från Palma? Men var framgår det när man bokar? Det är ju Usp för att boka plus.
 

Dawes

Medlem
Hur vet man när det INTE ingår lounge och fast track när man bokar en Plus.
Misstänker att det inte finns från Palma? Men var framgår det när man bokar? Det är ju Usp för att boka plus.
Använd verktygen på star alliance webbplats, tror på förhand att det ser mörkt ut.
 

mha321

Medlem
Om du inte är EBG så räkna inte med lounge om SAS inte driver den själv, dvs i Skandinavien och på ett fåtal andra flygplatser.
Det finns väl nästan inga lounger där man kommer in med EBG men inte med Plus?

Begränsningen är snarare räkna inte med lounge it's för Skandinavien, om du inte flyger från en flygplats där ett star alliance bolag har hemmabas, eller där det är en mycket viktig affärsdestination (typ London, där inget star bolag had hemma bas men det finns 4 star lounger).
 

Mr Basic

Medlem
Om du inte är EBG så räkna inte med lounge om SAS inte driver den själv, dvs i Skandinavien och på ett fåtal andra flygplatser.
OT men finns det en lounge som drivs av ett bolag inom *A så ingår i princip alltid lounge enligt min erfarenhet (aldrig högre status än Silver men ofta Plus).
LH/LX/OS lounger, TAP, Aegean, LOT osv.

Edit. Inom Europa ska tilläggas.
 
Last edited:

Matore

Medlem
Min poäng är mest att SAS gör reklam för fast track och lounge vitt och brett men det ingår inte från ute stationer och det är fult av dom att inte upplysa om det i boknings dialogen
 

Petter

Medlem
Fasttrack fungerar bra på Palma, Såg bara någon lounge öppen i slutet av November, där behöver du priority pass, star alliance guld där spelade ingen roll.
 

palmen

Moderator
Min poäng är mest att SAS gör reklam för fast track och lounge vitt och brett men det ingår inte från ute stationer och det är fult av dom att inte upplysa om det i boknings dialogen
Det står på deras hemsida om vad som gäller där sas inte har egna lounger.
Välkommen till våra lounger – dra nytta av WiFi, mat och dryck | SAS
Screenshot_20211225-183640_Chrome.jpg

Sen kan man ju ifrågasätta varför det inte framgår bättre i bokningsdialogen. Men infon om var man har tillgång till Lounge finns tydlig om man går in på sidorna on lounger på sas.se

Palma har ingen star alliance lounge mig veterligen, därmed har du inte access när du flyger med sas.
 

palmen

Moderator
Fasttrack fungerar bra på Palma, Såg bara någon lounge öppen i slutet av November, där behöver du priority pass, star alliance guld där spelade ingen roll.
Star Alliance Gold funkar dock bra om du flyger tex Lufthansa economy då de har avtal med denna Lounge.
 
Toppen