Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

Sir Lemon

Medlem
Om moderbolagets avtal ska gälla även dotterbolagen kan man fråga sig om Connect och Link verkligen behövs.
Det som är lugnande är att SAS Mainlands (och därmed numera dotterbolagens) villkor förmodligen baxats ett par steg bakåt (ur piloternas perspektiv). Därav att SAS kunde godta det hela.
 

Travler

Medlem
Detta måste vara nådastöten för SAS. Vet skulle kunna tänka sig att investera när dessa krigs sugna piloter i SPG kollektivavtal också skall gälla för Link och Connect.
Hoppas ni känner er stolta när 5000 personer blir arbetslösa pga att ingen vill investera i SAS
 

Travler

Medlem
Det som är lugnande är att SAS Mainlands (och därmed numera dotterbolagens) villkor förmodligen baxats ett par steg bakåt (ur piloternas perspektiv). Därav att SAS kunde godta det hela.
Jag är inte så säker på det. SAS kan inte haft några alternativ när så stor del av kassan tömts
 

JAM(1)777

Medlem
Detta måste vara nådastöten för SAS. Vet skulle kunna tänka sig att investera när dessa krigs sugna piloter i SPG kollektivavtal också skall gälla för Link och Connect.
Hoppas ni känner er stolta när 5000 personer blir arbetslösa pga att ingen vill investera i SAS

Kan tänka mig att det bara gäller anställda piloter, inte de från bemanningsföretag, de får väl skaffa ett eget. Säg att de enbart kör bemanning i dotterbolagen, då är i princip ingen skada skedd.
 

Johan F

Medlem
Detta måste vara nådastöten för SAS. Vet skulle kunna tänka sig att investera när dessa krigs sugna piloter i SPG kollektivavtal också skall gälla för Link och Connect.
Hoppas ni känner er stolta när 5000 personer blir arbetslösa pga att ingen vill investera i SAS

Min (gubb)gissning är att SAS redan under förhandlingen fick OK från en eller flera investerare så den biten har de nog redan säkrat upp så gott det går.
 
Toppen