Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

Ja, mycket märkligt. På E-ticketen står det klart och tydligt ”operated by Air Baltic” men det verkar ju konstigt att de skriver ”troligtvis inställd om det blir strejk”.
På min står det Xfly på båda flygstatus och biljeten samt att den är schemalagt så får hoppas på det bästa
 

krasnyj

Medlem
När jag söker SK903 den 28 juni så dyker flighten upp men när jag skriver in ARN - EWR den 28 juni så finns ingen flight på SAS Flygstatus sida..
 

Berglund

Medlem
När jag söker SK903 den 28 juni så dyker flighten upp men när jag skriver in ARN - EWR den 28 juni så finns ingen flight på SAS Flygstatus sida..
Visst är det underhållande?
Ungefär som hos kundtjänst, det som är ”sant och fungerar” enligt en medarbetare - behöver inte alls vara så enligt nästa.
 

pinksson

Medlem
Har bokat LAX-CPH-ARN med SAS den 4 juli, risken att den nu ställs in är ju väldigt stor.

LOT flyger LAX-WAR-ARN samma datum, kan dom boka om oss? Eller kan dom säga nej? så otroligt jobbigt att vara såhär orolig över att inte komma in och att inte få veta förrän tre dagar innan?
 

palmen

Moderator
Har bokat LAX-CPH-ARN med SAS den 4 juli, risken att den nu ställs in är ju väldigt stor.

LOT flyger LAX-WAR-ARN samma datum, kan dom boka om oss? Eller kan dom säga nej? så otroligt jobbigt att vara såhär orolig över att inte komma in och att inte få veta förrän tre dagar innan?
Vilka är dom? Om du syftar på LOT så kan inte de boka om er då de inte har något med biljetten att göra.
Om du menar SAS är det fullt möjligt att just detta blir alternativet du bokas om till om det blir strejk och ditt flyg påverkas.

Ett tips, släpp oron, det är helt utanför din kontroll och absolut inget du kan göra åt detta över huvud taget. Lite som att vara orolig över vädret om en vecka.

Det du dock ska göra är att följa utvecklingen av en strejk och sedan ligga steget före om det blir verklighet och vara förberedd.
 
Toppen