Beror nog på vem i organisationen du frågar. Självklar anser företagens CIO:er att dom har sparat massvis med pengar på TCS och de andra indierna då dom är sååå mycket billigare och därmed är supernöjda.
Vi stackare som får städa upp efter deras "bravader" har en helt annan åsikt! Jag är en av dom...
/ TT
Som alltid så missas ett ord i det. Det ska säkert vara "TCS halverar våra direkta kostnader". Och de indirekta kostnaderna är mycket svårare att räkna med.
Men de indirekta kostnaderna för detta totalt misslyckade projekt måste ju vara skrämmande höga.
De flesta jag jobbat med som har haft TCS som leverantör har väl varit ungefär lika mycket missnöjda som med de andra stora leverantörerna. Det allra mesta hänger på beställaren - om de gör ett bra jobb kan både TCS och de andra leverera. Gör de inte det, så kan det inte. Det är ju i ärlighetens namn lite lättare att diskutera ihop en bra beställning ihop med en mer lokal levereantör, så de kanske förlorar några poäng där. Men den här typen av usel kvalitet brukar oftast kunna tillskrivas dålig beställning och dålig projektstyrning.
Är det nu man ringer något SAS-nummer i annan del av världen ?
SAS skrev:Hej ekf,
Som en del av en större uppgradering av SAS IT-infrastruktur, lanserade vi en ny hemsida tidigare i år. Uppgraderingen var nödvändig och möjliggör en rad nya digitala lösningar, som kommer ge fler fördelar framöver.
Hemsidan är den viktigaste kanalen för dig som reser, och den måste vara snabb och enkel att använda. Men enligt den återkoppling vi har fått, så har många haft problem med att navigera runt och att genomföra bokningar på den nya sidan. Vi beklagar verkligen om så har varit fallet för dig!
Vi tar naturligtvis till oss av våra resenärers synpunkter och har beslutat att designa om delar av den nya hemsidan. Målet är att göra det lika lätt att boka resor, som du förväntar sig.
Dessa konkreta åtgärder vidtas nu:
Förbättrad information på startsidan. Kommer inom kort.
Ökad hastighet, så att sidorna laddas snabbare.
Förbättringar i bokningsflödet. Färdigt i slutet av sommaren/tidig höst.
Nya funktioner för en bättre användarupplevelse lanseras kontinuerligt.
Allt sammantaget är vi säkra på att dessa ändringar kommer att ge dig den smidiga och enkla upplevelse, som du förväntar dig när du besöker SAS hemsida.
Tips för dig som vill boka en resa:
Ladda ner och boka direkt i SAS app (tillgänglig för iOS och Android).
Använd vår tidigare hemsida classic.sas.se (tillgänglig med begränsad funktionalitet).
Vår nya hemsida är självklart fortsatt tillgänglig.
Tack för ditt tålamod. Vi ser fram emot att få välkomna dig ombord snart igen!
Vänliga hälsningar,
Scandinavian Airlines
Den fungerar, tror jag. Dock har det varit nästan en timmes väntetid och agenten stänger ner chatten direkt om man inte svarar, så det är omöjligt att använda den i princip.Är det någon som lyckats använda chatten på senare tid? Jag hinner inte sitta i telefonkö i flera timmar, och chatten verkar inte fungera heller.
Är det någon som lyckats använda chatten på senare tid? Jag hinner inte sitta i telefonkö i flera timmar, och chatten verkar inte fungera heller.