Senaste nytt

SAS med seatblocking for sine premium passasjerer

fcx

Medlem
Har följt den här tråden ett tag och trott att det mest bara var spekulationer, rykten och önsketänkande. Igår fick dock även jag en religiös upplevelse på samma tema. Bokade biljetten några timmar före avfärd och väljer plats. Senare ser det ut såhär med platsbokningen:

Screenshot_2013-09-13-21-20-04.jpg

Min första tanke var givetvis "vad är det för pucko som sätter sig bredvid mig". Sedan insåg jag dock vad det handlade om.

(Flighten var verkligen lika tom som på bilden. En flygvärdinna som skulle serva bara mig, och hon blev lite putt över att jag bara ville ha en drink, utan mat eller tilltugg)

20130913_214647.jpg
 

airbus330

Medlem
Hej,

Är EBG och ska tillsammans med min fru och en 7-månaders till Paris på fredag med SK 573. Har försökt boka sittplatser (vi är alla på samma bokningsnummer) för att med lite tur försöka dra nytta av seatblock (så att vår infant kan nyttja det sätet).

Följande felkod ges när jag försöker boka sittplatserna:

Anledningen till att en eller flera platser nedan inte har tilldelats beror på att flygbolaget inte släpper platser för minst ett flygsegment vid den här tidpunkten. (4631)
Systemet kunde inte bearbeta din förfrågan. Kontakta kundtjänst för ytterligare hjälp. (9015)


Beror detta på att min fru bara är EBB? Om så är fallet, går det att kirra?

Thx!
 

magost

Medlem
Hej,

Är EBG och ska tillsammans med min fru och en 7-månaders till Paris på fredag med SK 573. Har försökt boka sittplatser (vi är alla på samma bokningsnummer) för att med lite tur försöka dra nytta av seatblock (så att vår infant kan nyttja det sätet).

Följande felkod ges när jag försöker boka sittplatserna:

Anledningen till att en eller flera platser nedan inte har tilldelats beror på att flygbolaget inte släpper platser för minst ett flygsegment vid den här tidpunkten. (4631)
Systemet kunde inte bearbeta din förfrågan. Kontakta kundtjänst för ytterligare hjälp. (9015)


Beror detta på att min fru bara är EBB? Om så är fallet, går det att kirra?

Thx!

Precis den felkoden fick jag när precis hade blivit EBG och försökte välja plats på en sen tidigare bokad londonflight. Knappen finns och man får välja plats och allting, men detta felmeddelande kommer.
Sen när jag fick in EBG numret i bokningen (mha LOT:s sida) gick det utmärkt att välja platser även för min fru som är EBB på samma bokning.
 

airbus330

Medlem
Man måste bara älska denna sida! magost levererar!
Jag hade bokat resan som EBS och gjorde som du sa via LOTs hemsida och vips kunde jag välja 7A och 7C. Glatt också när jag gick in på Expertflyer och noterar att 7B är blockad!!!

Stort tack!!!
 

magost

Medlem
Kul att det fungerade :)

Tydligen kommer knappen för platsvalet fram då man är inloggad som EBG, men sen när updateringen ska göras mot amadeus så kollar scriptet mot kortet som är inlagt i bokningen och då blir det stopp om det inte är EBG.

Förbättringsförslag till SAS-IT:
När någon blir uppgraderad till EBS/EBG, updatera bonusnummer automatiskt i samtliga aktiva bokningar som har det EB numret inlagt.
 

Petter

Medlem
Ska flyga nu på fredag, har valt säte i go ( är EBG) på SAS hemsida ser det ut som vanligt, men på expertflyer har jag en seatblock bredvid mig :)
 

mry

Medlem
Ska flyga nu på fredag, har valt säte i go ( är EBG) på SAS hemsida ser det ut som vanligt, men på expertflyer har jag en seatblock bredvid mig :)

Det beror nog på att du som EBG kan seata dig själv där. När Ulla hade silver och jag guld och vi ville sitta bredvid varandra var hon tvungen att välja plats före mig för att det skulle fungera. Nu när vi bägge är EBG är det inga som helst problem att seata oss bredvid varandra.
 
Toppen