Senaste nytt

SAS Mastercard Premium - diamantkunder

Känns lite som att SEB är lika inkonsekventa som SAS. Skulle vara intressant att veta om det bara är folk härifrån bc som efterfrågar kompensation.
Men jag hejar på er och är även lite nyfiken på hur ni väljer poäng eller säga upp kortet. ;)
 
Känns lite som att SEB är lika inkonsekventa som SAS. Skulle vara intressant att veta om det bara är folk härifrån bc som efterfrågar kompensation.
Men jag hejar på er och är även lite nyfiken på hur ni väljer poäng eller säga upp kortet. ;)

Jag har faktiskt inte bestämt mig. Jag brukar regelbundet se över mina kostnader och ta bort sådant som jag tycker att jag inte behöver. Och i nuläget så är min nytta av kortet ganska begränsad. Att få 5000 poäng för att behålla det är så klart en faktor att väga in, men i praktiken så ökar det ju faktiskt inte nyttan av kortet nämnvärt mycket.

Jag får se hur det blir. Jag har ju även ett Eurocard som jag skaffat i huvudsak för att få Priority Pass. Åtminstone ett av dessa båda kort kommer nog att ryka, men jag har inte bestämt vilket. Det kanske blir båda. :)
 

LarsCph

Medlem
Jeg fik også 10.000 point - men min klage sagde de til gengæld at de tog videre internt. Underligt når de bad @Håkan Ö kontakte SAS.

photo_2020-08-12_17-52-34.jpg
 

taxvalp

Medlem
Även min hustru blev hänvisad till SAS när hon kontaktade SEB Mastercard och undrade kring den dubblerade årsavgiften. Verkar vara lite lotteri.
 

Syversen

Medlem
Fick följande svar nyss. Är EBD med kanske 100k i årsomsättning på kortet:


Hej!

När det gäller eventuella kompensationer så är det olika faktorer som gör att varje individuellt ärende bedöms separat.

Till exempel beror det på hur länge du haft ditt kort och hur mycket omsättning man har på kortet. Det finns självklart andra faktorer som också spelar roll men dessa är de som väger störst i vår bedömning.

Utifrån vår bedömning kan vi inte ge dig några poäng.
 
Last edited:

Canadien

Medlem
När det gäller eventuella kompensationer så är det olika faktorer som gör att varje individuellt ärende bedöms separat.
Fantastiskt, har de utvecklat någon algoritm för att bestämma risken för "churn" kombinerat med intäktsbortfall och Eurobonusnivå :)

Jag fick OK på 10k som EBD, kund i ca 10 år men med rätt låg omsättning, under 100k skulle jag gissa då det mesta går på AMEX. Ännu inte sett något i SEB-appen dock så de kan fortfarande ångra sig.
 
Toppen