I ett JV/codeshare med Delta säger Anko att de hade kunnat få bättre fart på AAL-JFK än förra årets AAL-EWR. Man hade ju codeshare även då (UA) men det verkar som att förutsättningarna ett JV skulle göra det möjligt att sälja fler biljetter med anslutning vidare (Konkurrenskraftiga priser? Bättre anslutningstider?)
Ännu mer intressant är att han nämner GOT-DTW som en rutt man kikar på och troligtvis hade klarat sig rätt bra. Den såg vi inte komma va? Bara lite längre än ARN-YYZ som ju bevisligen funkar på A321LR.
Tycker detta ger en ledtråd om att DTW ligger före MSP som nästa nya destination. Eller nämner han typ nummer 15 listan för att visa hur brett de tänker när de undersöker möjligheter?
Det ser åtminstone lovande ut för två/tre sekundära städer (GOT, AAL, AAR, BGO) att få dela på en A321LR till USA i nästa sommarschema.
Danmarks største medieunivers om luftfart, rejser & turisme
check-in.dk