adhoc76
Medlem
Onekligen. Jag bokade den för ett par jular sedan särskilt för att det var med Dreamliner. 4 dagar innan avresa ändrades det till 737-800. Tack så mycket…en sweetspot
Onekligen. Jag bokade den för ett par jular sedan särskilt för att det var med Dreamliner. 4 dagar innan avresa ändrades det till 737-800. Tack så mycket…en sweetspot
När jag var och lyssnade på en dragning från Lufthahsa innan pandemin så var Skandinavien deras näst största marknad i Europa. Det är en väldigt viktig del för deras verksamhet.Nej, så är det. Men nyckelorden här är ”betydande kundsegment”. Är det verkligen det för Lufthansa?
De amerikanska bolagen fraktar främst amerikanska resenärer och inte svenska resenärer. För att ta sig till ATL och vidare kommer nog högst troligt vi i Stockholm få leva med ett stopp i London, Köpenhamn, Paris eller Amsterdam.Hoppas och hoppas, det är mer förutsägelser.
JFK är kanske lägst odds på listan och Korean kommer växa rejält när Asiana köpet går igenom. ATL-ARN på DL metall är väl också rimligt med tanke på att många fler svenskar kommer ha Skyteam status och vill använda den i resor till sekundära US flygplatser.
Mina kommentarer och tankar på dina gissningar.Man undrar ju när alla nya långlinjer börjar annonseras. Förväntar att följande dyker upp inom två år men förhoppningsvis börjar det hända en del redan till S25. Tänker främst Seoul som ju varit efterlängtad länge.
JFK-OSL
ATL-ARN
JFK-ARN
ICN-ARN
MSP-CPH
SEA-CPH
ICN-CPH
HAN-CPH
SGN-CPH
JED-CPH
Bubblare:
NBO-CPH/ARN
DTW-CPH
MEX-CPH
Intressant att Senator blir Silver medan EBD blir Gold. Man måste vara HON för att få GoldFor SAS Golds and Diamonds and Pandions with a US or Canada-based BA account, a status match opportunity is now available:
Helpful to those who may choose Oneworld airlines more because of SAS leaving Star Alliance.
I move my BA account address between homes/countries without issues.
SAS har valt att placera sina åretrunt-långlinjer från Köpenhamn med undantag för New York. Men om vi ser på andra bolag än SAS, hur mycket skiljer det sig mellan Arlanda och Kastrup? Med långlinjer menar jag inte destinationer i Mellanöstern som t.ex. Amman, Nordafrika som t.ex. Kairo eller asiatiska delen av Turkiet som Alanya. Inte heller Kanarieöarna som t.o.m. ligger längre bort än vissa destinationer i Mellanöstern. Uppdelningen widebody eller inte tycker jag inte är så relevant heller, för då skulle t.ex. Washington inte räknas som långlinje från Köpenhamn.Förutsägelser baserat på vad? Att det finns ytterst få året runt långlinjer från ARN som har mer än något år på nacken (de försvinner när rabatterna för nya linjer går ut)?
SAS har valt att placera sina åretrunt-långlinjer från Köpenhamn med undantag för New York. Men om vi ser på andra bolag än SAS, hur mycket skiljer det sig mellan Arlanda och Kastrup? Med långlinjer menar jag inte destinationer i Mellanöstern som t.ex. Amman, Nordafrika som t.ex. Kairo eller asiatiska delen av Turkiet som Alanya. Inte heller Kanarieöarna som t.o.m. ligger längre bort än vissa destinationer i Mellanöstern. Uppdelningen widebody eller inte tycker jag inte är så relevant heller, för då skulle t.ex. Washington inte räknas som långlinje från Köpenhamn.
Arlanda har när det gäller andra bolag än SAS då totalt tre "riktiga" långlinjer åretrunt som har mer än något år på nacken: Addis Abeba med Ethiopian, Bangkok med Thai och Peking med Air China. Inte mycket.
Kastrup har, när vi pratar andra bolag än SAS, fem långlinjer åretrunt: Toronto med Air Canada, Peking med Air China, Delhi med Air India, Singapore med Singapore Airlines och Bangkok med Thai. Inte särskilt mycket det heller.
Att SAS har sin strategi med att ha en hub i Köpenhamn har sina förklaringar men vad gäller andra flygbolag så är det ärligt talat tunnsått med långlinjer åretrunt oavsett om vi pratar om Arlanda eller Kastrup.
BA Silver = Oneworld business lounge accessIntressant att Senator blir Silver medan EBD blir Gold. Man måste vara HON för att få Gold