Senaste nytt

SAS kör falsk marknadsföring

trekker

Medlem
Jag och dottern flyger till Stockholm från Manchester om en dryg vecka, vi har med oss en kompis till henne och hennes pappa. Jag bokade därför oss vuxna på separata biljetter från barnen som fick ungdomsbiljetter. Oavsett detta dottern fick detta uppgraderingserbjudande, jag är sugen på att uppgradera henne och kompisen och sen stämma SAS. Så här kan man inte går göra. Kan tillägga att jag var tvungen att fota på skärmen eftersom SAS lagt in en spärr så man inte kan ta,skärmdump.
20240506_223310.jpg
 

Jannes

Medlem
Grundproblemet är väl att de beskriver Plus i widebody/long-haul, men vad har ungdomsbiljettern med saken att göra?

På vilken plattform har SAS en spärr emot skärmdumpar? Webbläsaren?
 

trekker

Medlem
Som vanligt ska SAS skyddas trots missledande information.

Android webbläsare tillät inte skärmdump, kan förstås varit för att jag var i incognito pga inloggning på dotterns konto.

Men att skylta med resten är väl långt ifrån okej? Jag påpekade om olika bokningar eftersom jag inte gått samma falska erbjudande.
 

Jannes

Medlem
Inget skyddande av SAS menat, jag frågade bara för jag undrade ifall jag hade missat någon relevans just specifikt kring ungdomsbiljetten.
Såklart det inte är okej att skylta med fel information, men tror det är mer sannolikt ett misstag än med uppsåt.

Men är väldigt förundrad över hur SAS lyckats implementera blockering av skärmdumpar på en webbsida, jag trodde inte det skulle vara möjligt (separata appar kan gör det).
 

mrestes

Medlem
Kanske de planerar att göra en reroute av dotterns biljett via US eftersom de tycker att biljetten är så billig att hon kan stå ut med att komma fram 23 timmar senare än planerat? ;)
 

intuition

Medlem
Som yrkesman blir jag skogstokig på sådant.
Men jag är rädd för att felaktiga texter är vanligt förekommande och det kommer bara att bli värre med tiden. Jag jobbade med ett stort företag som implementerade automatiska orderbekräftelser på webb-köp. De ville använda "ny teknik" och med segmenterade budskap. Resultatet blev jättefint i projektledarens presentation men i verkligheten fick kunder ibland fel budskap eftersom de inte segmenterade på rätt variabler. En del kunder fick också fel i sin orderbekräftelse, dvs man bekräftade något helt annat än det kunden faktiskt köpt, eftersom man inte använde källdata utan byggde sitt flöde på aggrerad data i ett marknadsföringssystem (inga namn..)

Och de tyckte det var helt OK. Fick kunden fel bekräftelse kunde de ju alltid ringa in och fråga, tyckte man...
 

jerixon

Medlem
Lugna dig nu amigo! Mindre SAS och mer Wirre är det som gäller :p ;):oops:
Andas, tänk logiskt och flyg något annat..... haha
 

mha321

Medlem
Android webbläsare tillät inte skärmdump, kan förstås varit för att jag var i incognito pga inloggning på dotterns konto.
Ja, block av skärmdumpar är en del av incognito. Något jag stör mig på rätt ofta. Men just den delen får sas klara sig undan skulden för...
 

mha321

Medlem
Och de tyckte det var helt OK. Fick kunden fel bekräftelse kunde de ju alltid ringa in och fråga, tyckte man...
En fascinerande inställning, som jag tycker mig stött på på många olika ställen. "vi får ju iväg något, då ser de åtminstone att det har hänt något" typ. Men det är verkligen inte förtroende-byggande.

Och så undrar man varför kundtjänsten blir överbelastad.

Lugna dig nu amigo! Mindre SAS och mer Wirre är det som gäller :p ;):oops:
Andas, tänk logiskt och flyg något annat..... haha
Jag läste "mer widerøe". Och de är visserligen bra på många sätt men har inte heller den nivån på Plus
 
Toppen