Senaste nytt

SAS köps av KLM/Air France med avsikt att lämna Star Alliance för Skyteam

pswe

Medlem
Ord och inga visor från den förvisso okända krönikör på en publikation jag aldrig hört talas om.
Frågan är om krönikören finns givet källan AI News.
 
Det här påminner rätt mycket om de där random Mission Statement och Business Bullshit generator programmen som poppade upp på skoj för länge sen. Fascinerande att se utvecklingen av det ;) Lite fakta uppblandat med truismer och sen en massa påhitt och ogrundade slutsatser - correlation is not causation.

"att inget bättre bud har ska ha lämnats, säger mer om hur allvarlig krisen är"
"Lånen som har säkerheter, de kommer vara väldigt svårt, få till någon typ av uppgörelse, då de genom säkerheter redan har sin situation löst."
"Air France och KLM är ägare till under 10% var i affären, vilken minskar till under 5%, om konverteringar av konvertibler sker. D.v.s. obetydliga ägare, som mer eller mindre får betalt, för ställa upp som ”good name”."
"Så rekonstruktionen gör i princip ingen nytta i deras fall, utan möjliga förhandlingar, borde kunna ske ändå."

Och så vidare i väggen av text....

Och dessutom ha mage att skriva "Börsnoterat" utan att vara det visar ju tydligt hur företaget ljuger friskt för att tjäna pengar på lögnerna.
 
  • Gilla
Reactions: hco
Nej, jag var lite snabb att dela artikeln här, då den bara dök upp i mitt Facebook flöde. Borde granskat den mer noga. Ser nu när man klicker runt på Borsnoterat.ainews.zone att de verkar vara en totalt oseriös sajt där varken ansvarig utgivare eller juridisk person går att identifiera. Är artikeln automatgenerated är jag dock lite imponerad av hur personlig texten känns, jämfört med hur stolpigt det blir när man t.ex. ber ChatGPT formulera något. Att AI på egen hand skulle komma på formuleringen "SAS är organisatoriskt råttbo och drivs uselt, det behöver städas inte lite, utan helt." är både komiskt och imponerande. Måste ligga bra prompts bakom. Påminner om en Di krönika jag läste nyligen där SAS beskrevs i sköna ordalag som "förlusthelvetet".
 

intuition

Medlem
Mmm, från att vi tidigare funnits i våra filterbubblor är vi nu inne i en tid när det skapas filterbubblor åt oss. Dvs vi länkas inte vidare till riktigt material som valts ut för att förstärka våra uppfattningar om något, utan det skapas artiklar som är designade just för att mottagaren ska påverkas i viss riktning.
"Artiklar" som kommer i flöden av den här typen gör man bäst i att undvika. Inte klicka, inte länka, inte ens hovra med musen över eller stanna upp i flödet så att "artikeln" är inom det synliga området i webbläsaren.
 

Jannes

Medlem
Mmm, från att vi tidigare funnits i våra filterbubblor är vi nu inne i en tid när det skapas filterbubblor åt oss. Dvs vi länkas inte vidare till riktigt material som valts ut för att förstärka våra uppfattningar om något, utan det skapas artiklar som är designade just för att mottagaren ska påverkas i viss riktning.
"Artiklar" som kommer i flöden av den här typen gör man bäst i att undvika. Inte klicka, inte länka, inte ens hovra med musen över eller stanna upp i flödet så att "artikeln" är inom det synliga området i webbläsaren.
Ännu bättre, undvika tjänster som har ”flöden” om bara möjligt. De brukar ofta följa dig även på andra sajter på nätet, osv osv.
 
Ännu bättre, undvika tjänster som har ”flöden” om bara möjligt. De brukar ofta följa dig även på andra sajter på nätet, osv osv.
Jag förstår vad du menar och håller med, vill bara påpeka att det är oerhört viktigt att kritiskt granska all information man exponeras för, annars är det lätt att hamna fel, typ att bara lita på alla som tycker likadant…
 
  • Gilla
Reactions: hco

Brandten

Medlem
Drog igång telefonen på morgonkvisten och möttes av den här överskriften på första sidan (Google nyhetsflöde-lista).

-

Uppmaning att använda SAS EuroBonus-poäng
TIS, OKT 31, 2023 11:59 CET
Använd upp Dina SAS EuroBonus-poäng snarast.

I kölvattnet av Air France-KLM:s övertagande som ny storägare i SAS, står det klart att vi står inför en tidsperiod av betydande förändringar. Med SAS:s historiska övergång från Star Alliance till SkyTeam, en allians där Air France-KLM redan är en aktiv medlem, uppstår både osäkerhet och möjligheter. Denna viktiga förändring, som förväntas vara genomförd innan sommaren 2024, innebär att nu är det dags att agera för alla EuroBonus-medlemmar.

Trots att SAS EuroBonus för närvarande förblir oförändrat, är det oundvikligt att programmet kommer att genomgå förändringar efter övergången. På Kreditkortlistan.se ser vi en ökad oro bland våra användare och vi uppmanar därför alla EuroBonus-medlemmar att använda upp sina poäng omgående. Att agera nu minimerar risken för att dina hårt intjänade poäng förlorar sitt värde.

 

eddo

Medlem
"På Kreditkortlistan.se ser vi en ökad oro bland våra användare och vi uppmanar därför alla EuroBonus-medlemmar att använda upp sina poäng omgående."
"Våra kunder är oroliga så vi bidrar med panik".

Förstår såklart tanken och man ska väl aldrig sitta med allt för högt poängsaldo men jag ser ingen anledning att göra sig av med alla poäng på studs.
 
Toppen