Senaste nytt

SAS köps av KLM/Air France med avsikt att lämna Star Alliance för Skyteam

Aleksander67

Ny medlem
I min mening även om jag kanske var oklar i antalet ledande VD positioner inom SAS ( som för övrigt inte var huvudbudskapet i mitt inlägg), så har besluten att ständigt spara under de senaste åren varit den enda genomgående strategin. Ett bolag måste kunna nischa sig. Ska man stå på en fot i premiumsegmentet och en fot i lågprismarknaden så blir det i slutändan inte en tydlig produkt man säljer. Stryk fyrtioelva om det kändes viktigt att påtala.
 

palmen

Moderator
Generellt, oavsett program så är nog earn and burn en hyfsad sund strategi.
Absolut, men har man sparat i x år nu för att få y poäng så finns det ingen anledning att bränna x poäng nu bara för att det troligtvis blir en ändring till Skyteam inom typ 1 år.

Men att ha poäng i överflöd under 5+ år är sällan direkt bra.
 
  • Gilla
Reactions: hco

Carl

Medlem
Jag hade ett Delta Skymiles för i början av00-talet och så länge man fyllde på kontot med poäng så tappade jg aldrig några. Tror jag hade det i närmare 20 år innan jag tömde kontot.
Kan ju såklart vara annorlunda idag idag och bara för att Delta hade dessa regler så kan förmodligen SAS sätta upp sina egna förutsatt att dom inte går emot Skyteams policy.
 

toer00

Medlem
Dessutom så länge man köper och flyger med SAS PLUS / Business och dito med SkyTeam bolagen för vanliga hederliga revenue- biljetter så lär det inte gå någon nöd på en en...? De kanske till och med går ner en aning i pris för att vinna över våra hjärtan? ;)
 
Toppen