Senaste nytt

SAS köps av KLM/Air France med avsikt att lämna Star Alliance för Skyteam

intuition

Medlem
Anko sa flera gånger att EB fortsätter att opera oförändrat för nu. Man har för avsikt att gå med i Skyteam, men det är inget som händer över en natt. Beslutet är vårt eget (AF/KLM har inte en kontrollerande post och kan inte på något vis tvinga samordning med Flying Blue).
EB-medlemmar ska "tas väl om hand" in processen och vara välinformerade sa Anko på sitt tydliga och lugnande sätt.
 
Initialt troligtvis ingenting och det är fullt möjligt att Eurobonus lever kvar som bonusprogram framöver. Men detta är nog en diskussion för en egen tråd om man vill spekulera i detta.

Min gissning är att det kommer vara kvar på motsvarande nivå som idag redan finns hos KLM/AF
Fast AFKL FB har ju inte liftetime Guld utan Platinum4Life vilket är klart högre krav än ett SAS Guld i tio år..
 

SimonXYZ

Medlem
Jag har varit *A trogen enbart pga EuroBonus. Ska bli kul att prova något annat. Hoppas att EB-poäng på kontot behåller något värde så att det går att boka något kul för dem. Även jag har ett år kvart till lifetime Gold, så det ska också bli intressant att se vad som händer.
 

palmen

Moderator
Precis, och gör de inte det, så har inte Chapter 11 gått igenom och då finns inte SAS alls.
Tolkar det som att det finns villkor för att kunna gå med i Skyteam, och att det är ett slutförande av C11 processen som måste gå igenom.
Dvs båda dessa saker måste uppfyllas. Men det är nog ytterst osannolikt att det inte blir Skyteam framöver om nu köpet går igenom under C11.
 

Flyer722

Medlem
Eurobonus som program överlever (kortsiktigt) sedan får vi se hur det blir 3-4år framöver men KLM-Airfrance kommer ha en minoritetspost och kommer ej bestämma. Hoppas satsande Riyadh Air ansluter till Skyteam också så kan det nog funka.
 
Toppen