Senaste nytt

SAS hyr in kapacitet från HiFly och Smart Lynx sommaren 2023

srg

Medlem
Gårdagens Malaga-Stockholm med SK1804 opererad av SmartLynx verkade göra ett litet uppehåll i Bryssel. Totalt försening drygt 3,5h. Kan inte varit kul att landa strax efter 02 på ARN :(



Undrar varför!
Röklukt i kabinen enl Aftonbladet
 
Gårdagens Malaga-Stockholm med SK1804 opererad av SmartLynx verkade göra ett litet uppehåll i Bryssel. Totalt försening drygt 3,5h. Kan inte varit kul att landa strax efter 02 på ARN :(



Undrar varför!
Konstigt, det planet gick aldrig vidare från Bryssel.
 

adhoc76

Medlem
Det får räcka med Smartlynx nu. Tänker inte specifikt på det där med divert till Bryssel utan allmänt. Vad är senaste nytt egentligen? När upphör detta?
 

011430121

Medlem
Det får räcka med Smartlynx nu. Tänker inte specifikt på det där med divert till Bryssel utan allmänt. Vad är senaste nytt egentligen? När upphör detta?
De har kontrakt på 8 maskiner till slutet av nov enligt en kabinanställda på BCN-ARN i slutet av oktober.

Två olika personer har uppgivit att de kommer att ha två maskiner sedan för SAS

NOTERA källan är personer som jobbar i kabinen och förmodligen hör allt på rykten. .
 

LPC123

Medlem
Spännande att så fort det är något om flyg i tidningen så är all bakgrundsfakta som bortblåst. Bilder på fel typ av flygplan eller som i Aftonbladet om detta då har man fått det till att planet kom från Malta och inte Malaga! Blev förundrad när jag läste och tänkte att Brussel kan ju inte vara närmaste flygplats om man kommer från Malta och ska till ARN?!. Man undrar ju om alla nyheter är lika dåligt undersökta innan dom kablas ut!? o_O
 

Hachans

Medlem
Det får räcka med Smartlynx nu. Tänker inte specifikt på det där med divert till Bryssel utan allmänt. Vad är senaste nytt egentligen? När upphör detta?

Sista november sägs det på forumet. Och jag hittar inga flighter med Smartlynx fr.o.m. den 1:a december. De som tidigare flugits med dem flygs med Xfly eller Connect istället.

Tänkte jag skulle maxa ut mig nu och köra fyra flygningar med dem!
 

Hachans

Medlem
Du skulle bara veta....
Varje gång det står något i nyhetspressen som jag själv vet något om så vimlar det av fel, så då undrar man ju - precis som du - hur mycket fel det är i allt annat det skrivs om :oops:

Tidigare hade redaktioner avdelningar med folk som kunde. Typ vetenskap, resor, lokalavdelningen etc. De är avskaffade sen länge och numera jobbar man med snabba klick istället.
 
Toppen