Senaste nytt

SAS hyr in kapacitet från HiFly och Smart Lynx sommaren 2023

Tomas E

Medlem
Samtidigt har SAS sålt 10 st A320neo……
Du måste syfta på deras sale and lease back-avtal avseende 10 A320neo, varav alla eller de flesta inte levererade än? https://www.sasgroup.net/newsroom/p...al-group-for-tio-nya-airbus-a320neo-flygplan/
Det innebär inte att flottan har minskat eller kommer att minska, utan påverkar bara andelen direktägda SAS-målade flygplan i den. Så det avtalet har inte påverkat SAS behov av wetlease. Redan tidigare bestod SAS-flottan av en blandning av ägda och leasade flygplan.
 

Tonton

Medlem
SAS är inte ”bekymrade” men vad säger vi kunder om detta ? Att SAS inte lyssnar på oss som får nitlotten att komma påsen sådan flight. Samtidigt har SAS sålt 10 st A320neo…… Visa bifogad bild 141687
Vad är problemet? Utveckla gärna mer om vad som är nitlotten, och hur avskyvärt det är?

Jag förstår verkligen inte folk här på forumet som härjar utan att
1. Har testat själva
2. Kommer med sakliga argument
 

Tonton

Medlem
Sen skall vi ju diskutera hur det påverkar oss resenärer
Detta är det verkligen det som är intressant!

Första dagarna verkar det ju inte ha gått superbra, baserat på rapporter, men någonstans så får man väl ha överseende med just första dagarna. Nu börjar en ny vecka, och de borde vara lite med influgna. Så hoppas få se lite rapporter från folks upplevelser ombord :)
 

Rebel

Medlem
Detta är det verkligen det som är intressant!

Första dagarna verkar det ju inte ha gått superbra, baserat på rapporter, men någonstans så får man väl ha överseende med just första dagarna. Nu börjar en ny vecka, och de borde vara lite med influgna. Så hoppas få se lite rapporter från folks upplevelser ombord :)
Jag flyger MMX-ARN på tisdag, får komma med rapport då. Tror vi verkling att det blir bättre.???
jag har flygit med Jettime som flög åt sas och det var lika bra som en SAS flight
 

palmen

Moderator
SAS är inte ”bekymrade” men vad säger vi kunder om detta ? Att SAS inte lyssnar på oss som får nitlotten att komma påsen sådan flight. Samtidigt har SAS sålt 10 st A320neo…… Visa bifogad bild 141687
Att de fått avyttra några neo är ju inte för att de "vill" utan för att ägare inte gått med på "billigare" leasing mm.
SAS är under chapter 11 och då måste några jobbiga beslut tas.

Det har varit lite kaos nu första veckan. Men är det fortfarande så dåligt? Många har ju även berättat att det varit helt ok men sakna wifi, dvs som alla CRJ tex och där klagar ju inga trots att de flygit över 5 år...
 
Toppen