Senaste nytt

SAS Guppbokning

agehall

Medlem
Jag tänker att 120 tur och returer borde ge bättre pris om vi köper dem i bulk än om vi köper dem en och en.

Man kan ju hoppas. :) Jag har inte testat gruppbokningar mer än två gånger och båda gångerna gick det att boka billigare biljetter om man bokade direkt för varje person. Men det hänger väl på vilka bokningsklasser som finns etc, så det är ju iaf värt att ta in en offert från SAS.
 
Man kan ju hoppas. :) Jag har inte testat gruppbokningar mer än två gånger och båda gångerna gick det att boka billigare biljetter om man bokade direkt för varje person. Men det hänger väl på vilka bokningsklasser som finns etc, så det är ju iaf värt att ta in en offert från SAS.

Precis. Det är ju så pass mkt resor som det rör sig om så att det är värt att ta in en offert iaf. Sen får vi ju avgöra vad som är bäst prismässigt.
 

KrisBrander

Medlem
Efter att SAS flyttade över sin gruppbokning till Sverige (även för Norge) så har svarstiden varit mycket långsam.
Även deras websida har mycket förbättringspotensial (till exempel när man vet flyget man önskar, eller när man bara vill flyga en väg).

Så bättre att faktiskt få direktkontakt om du har möjlighet. Speciellt när det rör sig om så många flygningar
Lycka till!
 

Najk

Medlem
Nja, kan inte se vad de skulle tillföra mer än en extra kostnad om det bara gäller flygbiljetter.

Med 120 resor så kommer det vara en del administration med bokningar, folk kommer bli sjuka, får förhinder etc.
Jag tror det är lönsamt att be en resebyrå sköta all den administrationen samt förhandla priser. Men det beror ju lite på hur man värderar sin tid. Här sitter vi ju och diskuterar hur man bäst får tag i gruppbokningen och att den personen som svarar är en nybörjare. Jag tror det blir betydligt effektivare hos en affärsresebyrå.
 

MForss

Medlem
Med 120 resor så kommer det vara en del administration med bokningar, folk kommer bli sjuka, får förhinder etc.
Jag tror det är lönsamt att be en resebyrå sköta all den administrationen samt förhandla priser. Men det beror ju lite på hur man värderar sin tid. Här sitter vi ju och diskuterar hur man bäst får tag i gruppbokningen och att den personen som svarar är en nybörjare. Jag tror det blir betydligt effektivare hos en affärsresebyrå.
Håller helt klart med om att det blir mycket administration och där får man givetvis väga in sin egen tid kontra resebyråns arvode. Får du tag på en bra direktkontakt hos SAS så kapar man resebyrån som mellanhand med allt vad det innebär.
 
Administrationen förstår jag absolut, men den vill vi av kvalitetskäl inte släppa till en resebyrå. Jag jobbar tillsammans med en kollega med att boka ett stort antal resor inhouse så vi har väl utarbetade rutiner för hur vi skall hantera all admin, men normalt sett så har vi aldrig såhär stora grupper som skall åka samma sträcka samma tider, därav intresset av att utforska gruppbokning :)

Tack alla för bra svar. Känner att jag fått vad jag behöver både här och på PM och vi borde nu komma vidare i vårt lilla projekt :).
 
Toppen