Det lär inte hända.Tråkigt för Stockholm, får hoppas vi kan få någon annan linje istället...
Alla lägger ner longhaul från Norge nu, deras mörkröda regering har i år bl a höjt flygskatten med 50%!
Lite mer förvånande med minskad frekvens på ARN, alltid varit väldigt bra beläggning då jag flugit denna, men kanske vår svaga krona ställer till det med bokningsläget framöver?
Alla lägger ner longhaul från Norge nu, deras mörkröda regering har i år bl a höjt flygskatten med 50%!
Lite mer förvånande med minskad frekvens på ARN, alltid varit väldigt bra beläggning då jag flugit denna, men kanske vår svaga krona ställer till det med bokningsläget framöver?
Kan bero på att det är lättare att planera hur man skall utnyttja maskinerna nu när det verkar vara brist i flottan på A330 och A 350Köpenhamnarna har alltid varit mer betalningsvilliga än Stockholmarna. Det går att tjäna mer pengar där och det lär inte stoppa någon från att åka till Miami ändå.
Kan bero på att det är lättare att planera hur man skall utnyttja maskinerna nu när det verkar vara brist i flottan på A330 och A 350
Tack för info. Kollade min bokning och upptäckte att de ändrat vår hemresa från 27 jan MIA-CPH-ARN till 28 jan MIA-CPH-ARN. Ringde in och det löste sig bra, det var inga problem för kundtjänst att boka tillbaka till rätt dag igen och då blev det dessutom direktflyg MIA-ARN för oss.I den kommande vintersäsongen från slutet av oktober ökar SAS från CPH til Miami. Ursprungligen var planeringen 3 gånger per vecka, detta ökas till 5x per vecka.
Kapaciteten ökar eftersom Oslo-Miami läggs ner och Stockholm-Miami reduceras från 3 gånger per vecka till 2.