Senaste nytt

SAS EuroBonus Pandion - Vad krävs och vilka är förmånerna?

Pho

Medlem
Nja, jag skulle säga tvärtom. Om du köper ett TP & SAS räknar revenue / leg så blir väl det ännu sämre ekonomi för bolaget? Ju fler resor, desto sämre lönsamhet för bolaget! Det absolut bästa är ju ett TP med få resor...:)

Jag skulle gissa att SAS404 fått EBP av PR skäl & inte baserat på revenue.

Kan bara gå till mig själv, innehavare av TP sedan många år & när jag var EBP, så hade jag samma antal resor på mitt TP som nu men utöver detta hade jag också en fasligt massa andra legs med SAS, så jag omsatte ca 400-500k på SAS biljetter. Idag är det drygt hälften med mitt TP & några få andra biljetter med SAS.

Jo, min kommentar var baserad på att det så ofta sägs att det enda som räknas för att få Pandion är revenue och det var baserat på det jag menade att om ett halvårs TP ger plats i toppligan så kan de inte gå särskilt bra för bolaget.
Det troligaste är väl dock att det finns vissa som kan få Pandion status baserat på andra faktorer än revenue och där borde SAS404 kunna vara en klockren ambassadör för SAS!
 
D

Deleted member 4971

Guest

Traveller

Medlem
Strejk i Köpenhamn och jag skall till Shanghai härifrån. I loungen delas det ut små gula nummerlappar och för Pandion finns det absolut ingen som helst prioritet. I ett läge där deras bästa kunder sitter i knipa skiter alltså SAS i dom. Intressant företeelse. Borde det inte ligga i deras "Crise Management" att ta hand om just dessa först i en situation som detta. SAS - Ni har minst en väldigt missnöjd Pandion kan jag säga! Sen dessa Danskar som bara kan slå till med sina "plötsliga" strejker. Det är ju helt sjukt att man som anställd ens accepterar den typen av aktiviteter. Vad hände med diplomatin?
 

peterock

Medlem
Traveller, har du någon mer info om SK997?
Jag antar att de gula lapparna är för de inställda flygen.
Jag ska med samma flyg med en hund till Shanghai. Mer än 3h försening blir kritisk för mig. (OBS, är ej Pandion)
 

Traveller

Medlem
Traveller, har du någon mer info om SK997?
Jag antar att de gula lapparna är för de inställda flygen.
Jag ska med samma flyg med en hund till Shanghai. Mer än 3h försening blir kritisk för mig. (OBS, är ej Pandion)

@peterock Jag har ingen mer info tyvärr. Hoppas du kommit in loungen annars så kan du ta dig dit och då du kommer in titta till vänster så sitter en kille i rutig skjorta där = jag! Släpper in dig. Du har alltså checkat in din hund? Den är ju rätt jobbig! Tokyokärran som skulle gått 15.30 blev just inställd. Kritiska nu är nog personal ombord då det aktuella fackmötet verkar ha tagit slut och många gått tillbaka till jobben.
De gula lapparna är kölappar och då jag fick min i handen var det 190 personer före mig. Så, jag är inte uppropad ännu... Suck!

Förresten, om det är så att SK997 blir inställd @peterock så bör du komma till mig. Då kör vi stilen att vi reser ihop så får du första tjing på nästa flight precis som jag.
 
Last edited:
Toppen