Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

SimonXYZ

Medlem
Nu har jag nog hittat en vettig resa.
För uppmärksamma så kan jag tyvärr meddela att jag inte kunde komma loss för att köra resan med ANA (se tidigare inlägg).

Jag har hittat följande:
AirlineScandinavian AirlinesScandinavian AirlinesScandinavian Airlines
Operated ByRegional Jet OuUnited Airlines
Flight/ClassSK443 J Within Europe Sas Plus / All Other BusinessSK909 J Within Europe Sas Plus / All Other BusinessSK6840 J Within Europe Sas Plus / All Other Business
OriginGothenburg, LandvetterCopenhagen, KastrupNewark, Newark Liberty International
DestinationCopenhagen, KastrupNewark, Newark Liberty InternationalLos Angeles, Los Angeles International
Departing094012251900
Arriving103014552155
Estimated Time50 Mins8 Hrs 30 Mins5 Hrs 55 Mins

AirlineScandinavian AirlinesScandinavian Airlines
Operated BySas Connect
Flight/ClassSK932 J Within Europe Sas Plus / All Other BusinessSK430 J Within Europe Sas Plus / All Other Business
OriginLos Angeles, Los Angeles InternationalCopenhagen, Kastrup
DestinationCopenhagen, KastrupGothenburg, Landvetter
Departing13501405
Arriving0930 (+1)1450
Departure TerminalTerminal Tom Bradley Intl TermTerminal 3
Arrival TerminalTerminal 3
Estimated Time10 Hrs 40 Mins45 Mins

Bokat via Amex travel för 17 608kr
(På sas.se kostade samma resa 32 550kr)

Frågan är väl vad man kommer få för EWR-LAX codeshare men även om det skulle bli 0poäng så borde denna resa ge 17k + 25% = 21 250p eller 1,2p/kr
Det var ett riktigt bra pris! Undrar hur det funkar. Lägsta publicerade pris jag kan se är J6SEBIZ för 19969 SEK + skatter/avgifter. Läge att kolla av Amex Travel i fortsättningen helt enkelt.

EWR-LAX kommer med största sannolikhet att mappas till UA P, vilket innebär 100%, d.v.s. 2500 EB-poäng. Det brukar var väldigt snålt med SK J/UA P på den sträckan, så bra jobbat!
 

Fredah

Medlem
Det var ett riktigt bra pris! Undrar hur det funkar. Lägsta publicerade pris jag kan se är J6SEBIZ för 19969 SEK + skatter/avgifter. Läge att kolla av Amex Travel i fortsättningen helt enkelt.

EWR-LAX kommer med största sannolikhet att mappas till UA P, vilket innebär 100%, d.v.s. 2500 EB-poäng. Det brukar var väldigt snålt med SK J/UA P på den sträckan, så bra jobbat!
Kul att höra, tack!
Jag hittade det med hjälp av Google flights men det kom inte upp i kalendervyn utan enbart när jag valde specifika datum. Sen är jag extremt skeptisk till att boka via de OTAs som kommer upp där så jag kollade om någon mer ”känd” resebyrå kunde boka. Priset jag fick upp först var under 17’ så AMEX blev dyrare men känns ändå som rätt val.

När jag tog upp resan via United för att välja plats (1L blev det) så står det P-klass på det benet så du har nog rätt där. Blir ju nästan 1,35p/kr nu då.
 

Andreas.Net

Medlem
Då var man återkvaificerad för EBG efter förra veckans milagerun, min intjäningsperiod tog slut den 31/7 men sista poängen ramlade in idag.
Lite krångel blev det dock då jag såg att när poängen kom in så var jag ca 1000 p kort, visst det kunde jag ju ha köpt till men när jag kollade så insåg jag att jag hade fått för lite poäng.
Jag ringde till guldsupporten och påtalade detta, han som satt i kundtjänst hörde sig för hos eurobonusgruppen och dom sköt till de poängen jag saknade, så det var faktiskt en positiv upplevelse av kundtjänst.
Så nu är det bara 2 år kvar tills jag nåt LTG.... :)
 

AlexSchultz

Ny medlem
Planerar att göra en milage run nu i augusti för att ta igen det sista för att behålla guld (har en bra streak för LTG som jag inte vill tappa).

Hittade att att jag kan flyga ARN-CPH-GDN-CPH-ARN den 29 aug för 5620kr med SAS Plus Pro Bio och få 8437 poäng.

1. Har de då redan räknat in de ytterligare 25% poäng jag får för att jag är EBG? Kan inte se någon sån nerbrytning.
2. Någon som sett/vet en bättre rutt? Är väldigt flexibel med datumen men har inte hittat en smidig sökmotor för att optimera på poäng per krona. Det här skulle ge ca 1,5p/kr eller ca 1,4p/kr om jag räknar in Arlanda express också.
 

palmen

Moderator
Planerar att göra en milage run nu i augusti för att ta igen det sista för att behålla guld (har en bra streak för LTG som jag inte vill tappa).

Hittade att att jag kan flyga ARN-CPH-GDN-CPH-ARN den 29 aug för 5620kr med SAS Plus Pro Bio och få 8437 poäng.

1. Har de då redan räknat in de ytterligare 25% poäng jag får för att jag är EBG? Kan inte se någon sån nerbrytning.
2. Någon som sett/vet en bättre rutt? Är väldigt flexibel med datumen men har inte hittat en smidig sökmotor för att optimera på poäng per krona. Det här skulle ge ca 1,5p/kr eller ca 1,4p/kr om jag räknar in Arlanda express också.
Om du var inloggad när bokningen gjordes är det inklusive de 25% extra. Att det dessutom är ett udda tal som slutar med en 7a tyder på det då sas ger ut poäng som slutar på 0 eller 5 utan bonus.
 

Sir Lemon

Medlem
Planerar att göra en milage run nu i augusti för att ta igen det sista för att behålla guld (har en bra streak för LTG som jag inte vill tappa).

Hittade att att jag kan flyga ARN-CPH-GDN-CPH-ARN den 29 aug för 5620kr med SAS Plus Pro Bio och få 8437 poäng.

1. Har de då redan räknat in de ytterligare 25% poäng jag får för att jag är EBG? Kan inte se någon sån nerbrytning.
2. Någon som sett/vet en bättre rutt? Är väldigt flexibel med datumen men har inte hittat en smidig sökmotor för att optimera på poäng per krona. Det här skulle ge ca 1,5p/kr eller ca 1,4p/kr om jag räknar in Arlanda express också.
Nackdelen med GDN mfl är ju att det inte blir ngn servering (att tala om iaf), vilket för mig alltid är en komponent.
 

Remains

Medlem
Har bara ett par år kvar till lifetime gold, men mitt jobb har ändrats post corona och flyger inte alls lika mycket längre. Behöver tjäna in runt 15k lite enkelt och funderar på en USA ToR i plus lr business under hösten. När är den absolut billigaste perioden att leta biljetter och vilka veckodagar är billigast?
 

palmen

Moderator
Har bara ett par år kvar till lifetime gold, men mitt jobb har ändrats post corona och flyger inte alls lika mycket längre. Behöver tjäna in runt 15k lite enkelt och funderar på en USA ToR i plus lr business under hösten. När är den absolut billigaste perioden att leta biljetter och vilka veckodagar är billigast?
Billiga biljetter kräver att du är borta natten lördag-söndag. Även om det kanske är billigare att åka torsdag än fredag så får du lägga till boendekostnad i USA i kalkylen också, som är allt annat än billigt.

Brukar finnas bra priser i plus/business under Jan-mars.
 
Har bara ett par år kvar till lifetime gold, men mitt jobb har ändrats post corona och flyger inte alls lika mycket längre. Behöver tjäna in runt 15k lite enkelt och funderar på en USA ToR i plus lr business under hösten. När är den absolut billigaste perioden att leta biljetter och vilka veckodagar är billigast?
Jag skulle inte satsa på LTG hos SAS med mindre än att det bara var ett år kvar. SAS är i ett väldigt osäkert läge. Vad behöver du statusen till när du inte reser i jobbet så ofta? Gästa in frugan i loungen på semesterresan finns det billigare lösningar för.
 
Toppen